به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: طی 6ماهه اول امسال از محل فروش تولیدات طرح‌های فرشبافی مددجویان تحت حمایت این نهاد در زمینه فرش، تابلو فرش و گلیم یک میلیارد و 312 میلیون تومان عاید مجریان طرح‌های اشتغال فرشبافی شده است.
وی یادآوری کرد: اجرای طرح ‌های مشاغل خانگی برای خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یکی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه اشتغال است.
صفری افزود: بر این اساس زنجان از مناطق مستعد برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در زمینه فرش‌بافی است که با شناسایی مددجویان توانمند به ویژه زنان سرپرست خانوار برای ایجاد فرصت‌های شغلی در قالب مشاغل خانگی، تلاش می شود.
وی یادآوری کرد: در کنار این موضوع نیز فراهم کردن زمینه خوداتکایی، توانمندی خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد و ارتقای نشاط و پویایی در جامعه هدف این نهاد است.
این مسئول ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم مورد نظر کمیته امداد استان در حوزه مشاغل خانگی طرح‌ اشتغال‌ فرش‌بافی است که طرح فرش‌بافی از طریق پرداخت تسهیلات پنج ‌تا 20 میلیون تومانی برای مددجویان مستعد تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی و محروم به‌منظور توسعه طرح فرش‌بافی و اثربخش شدن اجرای این طرح در اقتصاد خانوارهای مددجوی ساکن این مناطق از برنامه‌های دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خاطر نشان کرد: طی 6ماهه اول امسال از طریق یکهزار و 268 طرح فرشبافی مددجویان تحت پوشش این نهاد یکهزار و 461 مترمربع فرش، گلیم و تابلو فرش بافته شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیر ستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله این تعداد 13هزار زن سرپرست خانوار، 18 هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.