داود کارگرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بازرسی 261 مورد به بخش صنایع غذایی، که از حساسیت بالایی هم برخوردار است، اختصاص دارد.
وی تاکید کرد: همچنین در این مدت از 26 واحد نساجی و چرم، 29 واحد بسته بندی و سلولزی، 59 مورد شیمیایی، هفت مورد خودرو و نیرو محرکه بازرسی شد.
کارگرزاده خاطرنشان کرد: 54 واحد برق، 15 واحد مهندسی و پزشکی، 209 واحد ساختمانی، 2 واحد اوزان و مقیاس، 25 واحد خدمات، 140 واحد مکانیک و فلز شناسی و 6 واحد انگ فلزات نیز در این مدت بازرسی شدند.
وی با بیان اینکه در این نظارت ها اگر نقص، جزئی باشد پنج امتیاز منفی، دارد، تصریح کرد: همچنین نقص عمده 15 امتیاز منفی، شرایط بحرانی 30 امتیاز منفی و در صورت داشتن90 امتیاز منفی فعالیت واحد تولیدی تعلیق می شود.
کارگرزاده تاکید کرد: اگر واحد تولیدی طی 2 دوره 90 امتیاز منفی را تکرار کند، پروانه آن واحد باطل می شود.
مدیرکل استاندارد استان زنجان اظهار داشت: اگر واحدی 30 امتیاز منفی دریافت کند، به آن واحد ابلاغ می شود با سرعت تولیدات خود را که در آن برهه به بازار عرضه شده است، جمع آوری و امهاء کند.
به گزارش ایرنا، علامت استاندارد نشان دهنده کالای تولیدی است که حداقل کیفیت مورد انتظار را دارد و می تواند نیاز خریدار را تامین کند.
شرکت های بازرسی مورد تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، طی سال گذشته تعداد پنج هزار و 236 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان، انجام دادند.
نزدیک 90 درصد استانداردهای ملی ایران منطبق با استانداردها و معیارهای جهانی است و می توان محصولات داخلی دارای این نشان را در بازارهای بین المللی نیز عرضه کرد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.