به گزارش ایرنا، محمدباقر اثنی عشری شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه الکامپ در زنجان افزود: سازمان نظام صنفی یارانه ای یکی از بزرگترین تشکل های فناوری اطلاعات است که ارتباط نزدیکی با دولت دارد.
این مسئول اظهار داشت: در سال 2001 ضریب نفوذ اینترنت 3و 8 دهم درصد بود که در 2018 این رقم به حدود 70 درصد رشد یافت.
به گفته وی سازمان نظام صنفی یارانه بر اساس مواد 2 و 17 قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزار یارانه ای مصوب سال 79 مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
این مسئول یادآوری کرد: آیین نامه این سازمان در 1383 به تصویب هیات وزیران رسیده و در سال 84 نخستین دوره آن تشکیل شد که در حال حاضر سه دوره پنج ساله را طی کرده است.
رئیس سازمان نظام صنفی یارانه ای کشور گفت: هیات مدیره های این سازمان در 30 استان داریم که دارای 14 هزار عضو در سراسر کشور هستیم.
این مسئول با بیان اینکه جزو تشکل هایی با معیارهای مشخص و گزارش عملکردهای شفاف هستیم، خاطرنشان کرد: آخرین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی سال گذشته برگزار شد که در حال حاضر در دوره پنجم قرار داریم.
به گفته رئیس سازمان نظام صنفی یارانه ای کشور ماموریت این سازمان ساماندهی و ایجاد تشکیلات تعیین وظایف و نظم بخشی به فعالیت های تجاری یارانه ای مجاز است.
اثنی عشری، اعضای سازمان نظام صنفی یارانه ای را شامل شرکت ها، فروشگاه ها و حقیقی را کارشناسان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان بخش خصوصی با مشارکت دولت و محافظت و حمایت از این نسل جدید و اقتصاد دیجیتال است که دارای ویژگی ثروت و اشتغال آفرینی هستند و آی تی شفاف می تواند مارا از بحران خارج و برای مردم رفاه ایجاد کند.
رئیس سازمان نظام صنفی یارانه ای کشور اضافه کرد: کاربرد بر مبنای فناوری اطلاعات برای مردم ایجاد رفاه است.
اثنی عشری افزود: متاسفاته در بخش دولتی مقاومت هایی وحود دارد که باید بپذیرند هیچ راهی برای توسعه وجود ندارد مگر اینکه از فناوری اطلاعات استفاده کنند.
به گزارش ایرنا ششمین نمایشگاه الکامپ با شعار پیش به سوی ایران دیجیتال با تولید ایرانی در زنجان برگزار شده است.
در این نمایشگاه 24 دستگاه دولتی و 28 شرکت از امشب تا هفتم مهر امسال حضور دارند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.