به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان روز یکشنبه در مراسم بازگشایی مدارس افزود: مدرسه، خانواده و دانش آموزان سه ضلع تعلیم و تربیت در جامعه محسوب می شوند که این سه مقوله باید مکمل و همراه هم باشند.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: آغاز سال تحصیلی مقارن با هفته دفاع مقدس است که بزرگترین حماسه تاریخ بشریت و مقاومت در برابر زورگویی، ایجاد انسجام و روحیه ایستادگی در این دوران رقم خورده است.
به گفته وی، قرار گرفتن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که دشمن درصدد از بین بردن آن است، باید با سرافرازی و افتخار و قدرت و همت بیشتری از سوی دانش آموزان جشن گرفته شود.

** بازگشایی مدارس پیام مهر و مقاومت است
استاندار زنجان نیز در این مراسم با تسلیت شهادت سالار شهیدان گفت: فعالیت آموزش و پرورش در مدارس فقط منحصر به آموزش و یادگیری نیست چرا که باید به تربیت دانش آموزان نیز توجه جدی شود.
اسدالله درویش امیری با بیان اینکه دانش آموزان پس از سه ماه به خانه های دوم خود بازگشته اند، اظهارداشت: این قشر باید درس زندگی را در کنار آموزش به نحو مطلوبی یاد بگیرند.
وی تاکید کرد: فرزندان باید در کنار درس، گفت و گو کردن، مدارا، صبر و شکیبایی و گذشت را یاد بگیرند.
استاندار زنجان گفت: این موارد بیان شده باید پایه و اساس در مدرسه باشد و دانش آموزان بتوانند از آسیب های اجتماعی به راحتی و سلامت عبور کنند.
درویش امیری رسالت و وظیفه معلمان را بسیار سنگین بیان کرد و ادامه داد: فرزندان ایران باید اعتماد کردن، صداقت و دوست داشتن را بیاموزند و در زندگی فردی و اجتماعی اعمال کنند و چنانچه این رسالت سنگین عملی و پیاده شد جامعه ای موفق و مطلوب خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه باید فرزندان در راه درست و صحیح قدم بگذارند، یادآوری کرد: با محقق شدن این مهم آینده درخشانی برای آنها رقم می خورد و گرنه جامعه با چالش و آسیب های جدی غیرقابل جبرانی مواجه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، امسال 11 هزار نفر به شمار دانش آموزان استان زنجان نسبت به سال گذشته افزوده شده است.
تعداد مدارس استان از 2 هزار و 391 باب در سال گذشته به 2 هزار و 440 باب در سال تحصیلی 98 – 97 رسیده است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.