به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان افزود: سهم این استان از این تسهیلات به 2.3 درصد معادل هفت هزار میلیارد ریال می رسد.
وی یادآور شد: برگزاری چنین جلساتی برای تغییر رویه در رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است.
درویش امیری اظهار داشت: در صورتی که بنا باشد بدون تغییر رویکرد و برای دریافت حق بیمه و مالیات و معوقات واحدهای تولیدی اقدام شود، نیازی به تشکیل چنین کارگروه هایی نیست.
استاندار زنجان گفت: بناست در این کارگروه واحدهای تولیدی دارای چالش از موانع و مشکلات عبور داده شوند و اگر تاکیدی بر بخشودگی یا تقسیط می شود، بر همین اساس است.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که این رویکرد در تمام بخش ها دنبال نشود، نمی توان مشکلات را حل کرد.
درویش امیری ادامه داد: در صورتی که سال گذشته استان زنجان موفقیت هایی را در زمینه بهبود فضای کسب و کار به دست آورد و توانست 29 واحد تولیدی تعطیل را به چرخه تولید و فعالیت باز گرداند، به علت همین تغییر رویکرد بود.
استاندار زنجان بر لزوم خودداری مدیران از بلاتکلیف نگاه داشتن واحدهای تولیدی و صنعتی به خصوص در منطقه هیدج تاکید کرد و گفت: بلاتکلیف نگاه داشتن مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی خواستار تعیین تکلیف واحدهای تولیدی مستقر در ناحیه صنعتی هیدج شد و اضافه کرد: بالاخره یکی از سازمانهای مرتبط با این منطقه مجوز فعالیت و کسب را برای این واحدها صادر کرده است و از همین رو هم باید تکلیف آنها را روشن کند.
درویش امیری خواستار تهیه گزارشی از بازگشت تسهیلات پرداخت شده سال 95 و 96 طرح رونق شد و تاکید کرد: در این گزارش باید مشخص شود چه واحدهای تولیدی معوقات دارند و کدام واحدهای تولیدی بازپرداخت اقساط را آغاز کرده اند.
استاندار زنجان به وقوع حادثه تروریستی در اهواز اشاره و تاکید کرد: مردم خوزستان که مردانه در برابررژیم بعث مقاومت کردند، این بار شاهد وقوع حادثه تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح بودند.
وی افزود: این حادثه منجر به شهادت 17 نفر از هم وطنان و مصدومیت 71 نفر هم وطنان شد که سه نفر از عوامل تروریستی هم در آن کشته شدند.
درویش امیری اضافه کرد: این اتفاق پاسخ دندان شکنی از سوی ملت و دولت ایران در پی خواهد داشت و ملت ایران نخواهند گذاشتکه این وقایع موجبات نا امنی کشور را فراهم سازند.
استاندار زنجان تصریح کرد: وقوع چنین حادثه تلخی در ابتدای هفته دفاع مقدس مردم ایران را متاثر کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه این جلسه گفت: هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات برای طرح رونق سال جاری پیش بینی شده است.
ناصر فغفوری یادآور شد: تا کنون 35 درخواست در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند، که از آن میان 21 مورد در کمیته تخصصی در دست بررسی است.
وی اظهار داشت: 18 مورد هم تاکنون برای دریافت تسهیلات به شبکه بانکی معرفی شده اند.
سال گذشته دولت 200 میلیارد ریال برای طرح رونق پیش بینی کرده بود که سهم زنجان به چهار هزار و 300 میلیارد ریال می رسید.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.