مدیر کل هواشناسی استان زنجان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای از عصر امروز /سه شنبه/ بانفوذ یکسامانه بارشی به استان ،افزایش پوشش ابر ، رگبار باران و رعد و برق و در برخی نقاط نیز وزش باد شدید پیش بینی شده است.
احد یاغموری افزود: همچنین با نفوذ زبانه پر فشار سطح زمین طی این مدت، دمای هوا با کاهش تدریجی در مجموع پنج تا هشت درجه ای همراه خواهد شد.
وی بیان کرد: انتظار می رود عمده فعالیت این سامانه طی روز /چهارشنبه/ به وقوع بپیوندد و بیشترین میزان بارش نیز در ارتفاعات استان رخ خواهد داد.
یاغموری اظهار داشت: این سامانه طی روز /جمعه/به تدریج از این استان خارج خواهد شد و با توجه به ورود این سامانه هشدارهای کاربردی و ایمنی لحاظ شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به ماهیت رگباری بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد لذا نسبت به پاکسازی آب رودها، و جوی ها برای جلوگیری از آب گرفتگی اقدام شود.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به علت وقوع سیلاب در مناطق مستعد اجتناب شود و همچنین به دلیل وقوع رعد و برق و در حد امکان از حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به ویژه در ساعات بعدازظهر خودداری شود.
یاغموری خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش دما از فردا /چهارشنبه/ بارش های رگباری طی چند روز آینده به کشاورزان به ویژه در مناطق سردسیر استان توصیه می شود، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات انجام داده و تمامی عملیات کشاورزی حفاظتی را به عمل آورند.
وی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته زنجان و ماهنشان با 9 و 34 درجه خنک ترین و گرمترین شهرهای این استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 22 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش نشان می دهد.
به گفته این مسئول، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین 9 و 32 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.