به گزارش ایرنا، مجتبی اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه فندق مقام سوم محصولات باغی شهرستان را از لحاظ سطح زیرکشت دارد، افزود: تعداد بهره بردارانی که مشغول کشت و کار محصول فندق در شهرستان طارم هستند ، 700 بهره بردار با یک هزار و 500 نفر روز در کار برداشت فندق می باشد که از این طریق درآمد کسب می کنند.
اسکندری میزان درآمد این محصول برای باغداران را قابل توجه برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی ها بیش از 119 میلیارد ریال از راه برداشت فندق،درآمد نصیب بهره برداران این محصول خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی طارم با بیان اینکه، فندق شهرستان طارم از لحاظ کیفیت یکی از مرغوبترین فندق های کشور است، اظهار داشت: محصول تولیدی شهرستان بیشتر به صورت آجیلی و مقداری نیز در انواع غذاهای محلی مصرف می گردد و علاوه بر مصرف داخل شهرستان به سایر شهرستانهای استان و همچنین استانهای مجاور صادر می گردد.
به گزارش ایرنا، برداشت فندق در شهرستان طارم از شهریور ماه شروع شده و تا اواسط مهر ادامه می یابد.
ارقام فندق موجود در شهرستان شامل; قره باغی، کووا ورسمی می باشد و اخیراً در روستاهایی که در ارتفاعات این شهرستان واقع شده اند کشت فندق در حال گسترش می باشد.
فندق میوه ای با طبع گرم و خشک که بیشتر در نواحی کوهستانی ایران یافت و پرورش داده میشود. از فواید بسیار مهم آن میتوان به تقویت قوای جنسی اشاره کرد. و همچنین خوردن فندق در بین غذا برای معده و روده بسیار مقوی است.
فندق به خاطر داشتن ویتامین‌های B برای درمان ضعف اعصاب، سستی و خمودگی، هیجان و اضطراب بسیار مؤثر است و همچنین به علت دارا بودن منیزیم و پتاسیم ، این مواد بزرگترین داروی مقوی قلب و کلیه ها هستند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
8068/9886
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.