به گزارش ایرنا، ایرج دست نشان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در 15 روز نخست شهریور سالجاری بیش از هفت میلیون و 365 هزار تردد وسایط نقلیه در جاده های استان زنجان ثبت شد.
به گفته وی، بر اساس بررسی آماری از سامانه‌های ترددشمار و سامانه‌های نظارت تصویری طی این مدت 2 تخلف سرعت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی در جاده های استان زنجان ثبت و با افزایش مواجه بودیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به این موضوع رانندگان باید سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند و با فاصله طولی مناسب از خودروی مقابل حرکت کرده و در زمان بروز هر مشکل بتوانند بهترین مدیریت را داشته باشند.
دست نشان، بخش عمده ای از تصادف های منجر به فوت در تابستان امسال را مربوط به واژگونی خودروها بیان کرد و افزود: بیشتر این واژگونی‌ها به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.
وی یادآوری کرد: حالت بدنی و وضعیت فیزیولوژیکی راننده می‌تواند منجر به خستگی و خواب‌آلودگی شود.
دست نشان، از رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین خواست: در ساعتی از شبانه روز روزهای عادی که عادت به استراحت داشته‌اند، در پشت فرمان قرار نگیرند چرا که به طور معمول ساعت بعد از ظهر، ساعت ابتدایی روز و پایانی شب ساعت های پرخطر از این حیث به شمار می رود.
به گفته وی، رانندگی در آزاد راه‌هایی با طول زیاد، بزرگ راه‌ها و جاده‌های یکنواخت خستگی را برای راننده به دنبال دارد که لازم است حین رانندگی در چنین مسیرهایی بعد از هر 2 ساعت رانندگی چند دقیقه استراحت کنند تا خواب‌آلودگی و خستگی بر آنها غلبه نکند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.