نسیم اسلامیه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استرس و نگرانی که از جمله دستاوردهای زندگی امروز است، همواره در رأس دلایل و عوامل بروز بیماری ام اس است.
وی ادامه داد: از این رو تلاش داریم با آموزش صحیح و به موقع سطح نشاط و سلامت را در بیماران افزایش بدهیم.
اسلامیه گفت: انجمن حمایت از بیماران ام اس زنجان یک تشکل مردم نهاد است و اهداف و رسالت های خود را با حمایت ها و مهربانی های معنوی و مادی مردم و مسئولان خیر پیاده می کند.
به گزارش ایرنا، انجمن خیریه حمایت از بیماران MS استان زنجان از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده است.
MS یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می دهد.
سیستم ایمنی بدن به طور معمول عوامل خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها را مورد هدف قرار می دهد؛ اما در بیماری های خودایمنی، به اشتباه بافت های نرمال از بین می روند.
لوپوس و آرتریت روماتوئید نیز جزء بیماری های خود ایمنی محسوب می شوند.
در بیماری MS، سیستم ایمنی به بافت میلین حمله می کند. میلین به غلاف چربی اطراف سلول های عصبی گفته می شود.
میلین آسیب دیده سبب به وجود آمدن تصلب بافت می شود که نام بیماری نیز از همین واژه گرفته شده است.
مشکلات بینایی، نبود تعادل، مشکلات گوارشی، تغییرات ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات از مهمترین علایم این بیماری است.
به گفته مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان در زمان حاضر حدود 2 هزار نفر مبتلا به ام اس در این استان شناسایی شده اند که از این تعداد حدود یک هزار و 500 نفر تحت پوشش جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان هستند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.