دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جابجایی دانشجویان از خوابگاه بوستان یک و 2 به مکان جدید مبتنی بر یک تصمیم جمعی بود که این موضوع در هیات رئیسه دانشگاه نیز مطرح و از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس یک ظرفیت 500 نفری خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جوار معاونت فرهنگی و دانشجویی بدون استفاده وجود داشت که استفاده آن از یک ونیم سال پیش در دستور کار قرار گرفت.
قزلباش افزود: هم اکنون مجموعه اداری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در پنج نقطه شهر پراکنده بوده و این موضوع به نوبه خود هزینه های زیادی را به لحاظ ارتباطات واحدها و حتی دسترسی مردم با مشکل مواجه کرده است.
وی بیان کرد: این واحد دانشگاهی برای گسترش برنامه های خود ساخت دانشکده های پرستاری و بهداشت را در دستور کار خود قرار داده که بهره برداری از آن طی چند سال آینده امکان پذیر خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: علوم پزشکی زنجان برای توسعه فعالیت های خود نسبت به ایجاد رشته های کاربردی نظیر کارشناسی تغذیه و فوق تخصصی نوزادان اقدام کرده که این مهم با توجه به نیاز کنونی انجام گرفته است.
وی ابراز کرد: جابجایی خوابگاه دانشجویی دختران علوم پزشکی زنجان نیز با هدف ایجاد فضای جدید برای بهره گیری از ظرفیت های دیگردانشگاهی بوده و به عبارتی برای رفع مشکلات انجام گرفته است.
قزلباش افزود: بر این اساس خوابگاه فعلی علوم پزشکی زنجان که ساختمان ملکی این واحد محسوب می شود گزینه های مختلفی برای انتقال بخش ستاد یا آموزشی در نظر گرفته شده اما هنوز نهایی نشده است.
وی بیان کرد: خوابگاه جدید اجاره ای و فاقد امکانات و تجهیزات لازم بوده و بر این اساس برای رفاه حال دانشجویان اقدامات لازم انجام گرفته و دانشجویان می توانند با خیالی راحت سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: هر چند دانشجویان دختر به خوابگاه بوستان یک و 2 تعلق خاطر داشتند و فضایی بهتر را برای آنان رقم زده بود اما مکان جدید نیز با استانداردهای کنونی مطابقت دارد و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
وی اظهار داشت: وجود 17 سالن در این خوابگاه ظرفیت بهتری را برای برگزاری برنامه های فرهنگی ور فاهی برای دانشجویان فراهم می کند که تحقق آن چشم انداز بهتری را فراهم می کند.
قزلباش خاطر نشان کرد: دانشجویان دختر ساکن در خوابگاههای یک و 2 بوستان علوم پزشکی زنجان انتقاداتی به خوابگاه جدید داشتند که در حد امکان مسائل برطرف شده و از طرفی مشارکت آنان نیز در این بخش بسیار چشمگیر بوده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.