آذر همایون پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارمین اردوی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر بانوان در این استان از روز 21 شهریور جاری آغاز شده و تا روز 27 همین ماه ادامه دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به نوساز بودن ویلچرهای خریداری شده برای بازیکنان برگزاری این اردو برای هماهنگی بیشتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم می تواند به کیفیت و ارتقای بازی ها منجر شود.
همایون پور افزود: پیش از این مقرر بود چهارمین اردوی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر بانوان لغو شود که با پیگیری ها و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان هم اکنون در سالن ولی عصر هیات جانباران و معلولین استان در جریان است.
وی ابراز کرد: برای آمادگی بیشتر این تیم طی هفته گذشته به مسابقات بروز مرزی تایلند اعزام شده بود که توانست مقام دوم را کسب کند و این اردو نیز با هدف کسب آمادگی جسمانی، وحدت و همدلی بین بازیکنان و در نهایت رسیدن به حد ایده آل برپا شده است.
این مربی ادامه داد: قبل از اعزام این تیم به مسابقات پارا آسیایی جاکارتا آخرین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان طی روزهای یکم تا هشت مهر امسال در تهران برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: این تیم 9 مهر امسال به مسابقات پاراآسیایی اعزام می شود و در مرحله اول حفظ مقام سومی کسب شده در مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی و دوم کسب سهمیه پارالمپیک 2020 مد نظر است.
همایون پور تیم های مطرح این رقابت ها را چین و ژاپن ذکر کرد که تیم های تایلند و افغانستان نیز حرفی برای گفتن دارد.
به گفته این مربی پنج بازیکن تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان از استان زنجان هستند.
بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۸ از ۱۴ مهر در اندونزی آغاز می‌شود که کاروان کشورمان نیز با ۱۳ تیم به این مسابقات اعزام خواهد شد.
ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان در دوره قبلی این مسابقات در 16 رشته شرکت کرده بودند که پس از چین، کره جنوبی و ژاپن در جایگاه چهارم جدول قرار گرفتند.
کاروان کشورمان با ۲۱۰ ورزشکار زن و مرد و ۸۰ مربی در این مسابقات حضور پیدا می‌کند. اولویت کاروان کشورمان در این دوره از مسابقات با داشتن نیم نگاهی به رده‌ سوم، تکرار عنوان چهارمی دوره‌های قبل این مسابقات می‌باشد.
کاروان کشورمان در رشته‌های دو و میدانی، تیراندازی، تیر و کمان، تنیس روی میز، بوچیا، شطرنج، گلبال، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر با تیم هایی متشکل از ورزشکاران زن و مرد در این مسابقات حضور دارد و در سه رشته وزنه برداری، شنا و جودو تنها با تیم‌های مردان در مسابقات شرکت می‌کند.
9646/6085


9646/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.