دکتر اصغر جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با جانمایی استاندارد پایگاه های اورژانس 115 در این استان کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از استانداردهای کشوری و مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار درماموریت های شهری و جاده ای به میانگین پنج دقیقه در شهر و 11 دقیقه در جاده ها منجر شده است.
وی اظهار داشت: برای خدمات رسانی مطلوب 31 دستگاه آمبولانس جدید پیشرفته شامل 17 دستگاه بنز اسپرینتر، 9 دستگاه آمبولانس تویوتا هایروف و هفت دستگاه آمبولانس تویوتا هایلوکس کمکدار به ناوگان اورژانس 115زنجان افزوده شده و شمار آمبولانس های فعال به 92 دستگاه رسیده که در ارتقای کیفیت خدمات اورژانس نقش بسزایی دارد.
این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیم و جغرافیایی و وجود مناطق کوهستانی، جاده های صعب العبور، بسته شدن برخی مسیرهای ارتباطی در فصول سرد سال، پراکندگی روستاهای اطراف از مراکز شهری، راه اندازی اورژانس هوایی از نیازهای اساسی زنجان محسوب می شود که از دی سال 95 در استان محقق شده است.
جعفری افزود: با افتتاح اورژانس هوایی مرکز مدیت حوادث و فوریت های پزشکی استان امداد رسانی به بیماران اورژانسی، مادران باردار، حوادث ترافیکی با چندین مصدوم و حوادث ویژه تا شعاع 200 کیلومتر تسهیل و با سرعت بالایی انجام می گیرد.
وی ابراز کرد: عملکرد مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان از نظر ارتقای تجهیزات، پایگاه ها، پرسنل و ارائه خدمات موجب شده است در نظر سنجی های بعمل آمده میزان رضایتمندی زنجانی ها از اورژانس 115 بیش از 98 درصد به ثبت برسد.
این مسئول ادامه داد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با 55 پایگاه اورژانس شامل 17 پایگاه شهری، 37 پایگاه جاده ای و یک اورژانس هوایی و تعداد 400 نفر از کارمندان فوریت های پزشکی بصورت شبانه روزی به مردم خدمات رسانی کند.
به گزارش ایرنا، اورژانس زنجان سال گذشته بیش از 38 هزار ماموریت شامل 27 هزار 651 ماموریت شهری، 9 هزار 153 ماموریت جاده ای و 2 هزار و 182ماموریت بین مراکز درمانی را انجام دهد که این اقدامات نشان از آمادگی و تلاش شبانه روزی اورژانس در خط سلامت قرار دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.