به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: ریشه همه جنایاتی که در طول تاریخ به وقوع پیوسته، نبود تقوا و پای بند نبودن به اصل اساسی است چرا که بی تقوایی زمینه طغیان انسان علیه حق را فراهم می کند.
وی به فضیلت عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و زیارت آن حضرت در احادیث و روایات معصومین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: کسی که پیرو راه امام حسین(ع) است در مسیر فرهنگ و منطق عاشورا که همان مقاومت، ایستادگی، تبلیغ دین و مبارزه با ظلم و استکبار است، حرکت می کند.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، هر کس علاقمند به امام حسین (ع) است، علاقه مند به اسلام سیاسی است.
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رهنمودهای رهبری در این شرایط حساس نقشه راه و ریل گذاری برای مردم و مسئولان است.
وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با وظایف رسانه ها و نخبگان در برابر جنگ رسانه ای دشمن اشاره کرد و افزود: دشمن دشمن است و هرگز خیر و مصلحت ما را نخواهد خواست.
امام جمعه زنجان به اجلاس سه کشور ایران، روسیه و ترکیه پیرامون ریشه کن کردن تروریسم در سوریه اشاره کرد و گفت: همه تلاش دشمن این بود تا با براندازی دولت سوریه و تجزیه این کشور امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کند ولی ناکام ماند.
حجت الاسلام خاتمی اظهار داشت: انهدام پایگاه گروههای ترویستی توسط موشک های سپاه در اقلیم کردستان پیامی به آمریکا و عوامل مزدور بود.
امام جمعه زنجان به حوادث شهر بصره اشاره کرد و گفت: دشمن برای اینکه انتقام جبهه مقاومت به ویژه بسیج عراق(حشدالشعبی) را بگیرد به بهانه های مختلف در بصره زمینه آشوب را فراهم کرد.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.