به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در مراسم قدردانی از دانش آموزان مقام آور کشوری در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز افزود: ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش استان زنجان به منظور اقامه و اشاعه فرهنگ نماز در استان اقدام های قابل توجه و مطلوبی را انجام داده اند چرا که نخستین واجب در اسلام به جای آوردن این فریضه دینی است.
وی با تاکید بر اینکه باید از مدارسی که اقامه نماز نمی کنند آمار بدهیم، یادآوری کرد: بی دینی فرزندان ریشه در خانواده دارد که متاسفانه نخستین پایه کوتاهی در ادای این فریضه دینی در این کانون نهاده می شود.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان گفت: قرار نیست مدارس در اقامه نماز معجزه کنند بلکه وظیفه نهادینه کردن آن را در بین دانش آموزان برعهده دارند.
حجت الاسلام خاتمی، نشانه مسلمانی را اقامه نماز دانست و ادامه داد: نماز بزرگترین بعد فرهنگی است که ایستادگی و پایداری جامعه را به دنبال دارد.
وی بر برگزاری پررنگ تر جشن تکلیف دانش آموزان دختر و پسر تاکید کرد و افزود: این قشر امانتی در دست معلمان هستند که نباید در تربیت و پرورش آنها کوتاهی شود.

** در 700 مدرسه استان نماز جماعت اقامه می شود
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر در 700 مدرسه این استان نماز جماعت اقامه می شود و در 14 منطقه و نواحی این اداره کل نیز یک روز در هفته ائمه جماعات برگزار کننده این فریضه دینی هستند.
محمود عباسی اظهار کرد: 75 هزار دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کرده بودند که از این تعداد 9 نفر به مقام های برتر کشوری دست یافتند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم دانش آموزان دختر و پسر که موفق به کسب مقام های برتر در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شده بودند تجلیل شدند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.