هاشم نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اهداف و رسالت های سازمان مدیریت پسماند، کاهش، برنامه ریزی و مدیریت آنهاست.
وی یادآورشد: در این زمینه تکلیفی که شهردار زنجان به این سازمان داد، برنامه ریزی برای کسب شیوه نامه های تفکیک زباله های شهری و تولید محتوا و ترویج آن میان شهروندان بود.
نجفی با بیان اینکه دفترچه های آموزشی برای این کار آماده شده است، اظهار داشت: شیوه نامه اجرای طرح تفکیک زباله، ترویج، تبلیغ و نحوه قرارداد با پیمانکار آماده شد و شورای شهر هم آن را بررسی کرد.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زنجان گفت: پیش از اجرای این طرح، شهر منطقه بندی و در مرحله نخست شهرک های شمالی انتخاب شد.
وی خاطرنشان کرد: در این برنامه، تمامی دانش آموزان در مدارس، کودکان مهدهای کودک و شهروندان آموزش می بینند و در کنار آن مخازنی برای جمع آوری زباله ها، غرفه های بازیافت، ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز پیش بینی و آماده سازی می شوند.
نجفی ادامه داد: به تدریج این برنامه در کل شهر اجرا می شود و علاوه بر آموزش شهروندان، موضوع جمع آوری زباله های تفکیک شده هم پیگیری شود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زنجان گفت: برای اجرای این طرح، فراخوانی منتشر و از شرکت های واجد شرایط جمع آوری زباله های تفکیک شده دعوت شد.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی شاه کلید موفقیت این طرح است و به حتم بدون، پیش بینی هر نوع زیر ساخت و امکاناتی ابتر باقی می ماند.
نجفی تاکید کرد: شرکت های پیمانکار هم پس از جمع آوری زباله های تفکیک شده، برای بازیافت اقدام می کنند تا از این سرمایه مالی و طبیعی به درستی استفاده شود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.