به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی زنجان افزود: با توجه به موقعیت کشور در شرایط خاص اقتصادی و بین المللی جذب سرمایه گذار خارجی دشواری های فراوانی دارد که این مهم در استان با مشقت های زیادی انجام شده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای گذشته گزارش نادرست از رسانه ملی در خصوص یکی از شرکت های تولیدی استان پخش شد که در این برنامه خواسته یک شرکت رقیب نیز مطرح شد که این واقعه امنیت و آرامش سرمایه گذاری و اشتغال را با مشکل جدی مواجه کرد.
استاندار زنجان ادامه داد: تسویه حساب معنایی ندارد و در این میان سرمایه گذار خارجی با اعتماد لازم برای سرمایه گذاری مورد نظر اعلام آمادگی می کند درحالیکه پخش این گزارش ناصحیح آرامش سرمایه گذار را سلب کرده است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس صدا و سیمای مرکز زنجان در پاسخ به گزارش نادرست پخش شده از سوی برنامه ای رسانه ملی باید گزارشی واقع بینانه از عملکرد صحیح و مطلوب مثبت این واحد تولیدی استان در شرایط کنونی تهیه و منتشر کند.
وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات این شرکت در حوزه بهداشتی و مورد نیاز جامعه بوده و نباید در تولید آن خللی وارد شود.
درویش امیری ادامه داد: نوسان قیمت ارز و طلا همه مدیران استانی را غافلگیر کرده و ذهن ها به این موضوع متمرکز شده و این در حالی است همه ماموریت های سال 95 و 96 همچنان به قوت خود باقی و لغو نشده است.
وی اظهار داشت: اجرای همه پروژه های نیمه تمام و مستمر این استان ادامه دارد و در این میان آبیاری تحت فشار از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی است که بیش از پنج هزار هکتار قرار داد آن منعقد شده است.
این مسئول ادامه داد: گاز رسانی به روستاها، احداث خانه های بهداشت در مناطق مختلف استان از پروژه های اقتصاد مقاومتی بوده و هرگز پروژه های نیمه تمام و مستمر سال گذشته لغو نشده است.
درویش امیری افزود: بر این اساس نباید تحت تاثیر فضای رکود اقتصادی کشور قرار گرفت و مدیران دستگاه های اجرایی مختلف باید به وظیفه محوله خود عمل کنند و در این میان غفلت، کم تحرکی ، بی توجهی و بی تعهدی برخی مدیران در اجرای دقیق سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی جای انتقاد دارد.
وی تاکید کرد: تمامی ماموریت ها و وظایف دستگاه های اجرایی استان طی سال گذشته در خصوص با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان، طی سال جاری نیز ادامه داشته و همچنان به قوت خود باقی است.
استاندار زنجان گفت: بر این اساس وزارتخانه ها باید برای سال جاری برنامه های برش استانی خود را اعلام می کردند، که تا کنون این امر مهم محقق نشده است.
وی بیان کرد: بهانه تراشی ها برای اجرای نشدن برنامه های اقتصاد مقاومتی مورد قبول نیست و مسئولان و مدیران بیش از گذشته به انجام وظایف خود اهتمام داشته باشد.
درویش امیری افزود: گسترش و حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله اقدامات و برنامه های اقتصاد مقاومتی در این استان است که بدون نیاز به برش ها و ابلاغیه های استانی می تواند بر اساس تقویض اختیارات سالهای گذشته پیگیری و امسال نیز استمرار یابد.
وی بیان کرد: ایرادهایی به دستگاه های ملی در اجرای برنامه های مختلف وجود دارد اما نباید برای انجام کار منتظر ابلاغیه ها و یا دستورالعمل های ملی شد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس همه مدیران دستگاه های اجرای برای پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته تلاش کنند و در مسیر خدمتگزاری مردم گام بردارند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.