به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز یکشنبه در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه زنجان به ضرورت و جایگاه مباحث قرآنی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: اگر به خود قرآن رجوع کنیم، در می یابیم که ذکر و ورود به قرآن و فرهنگ قرآنی، می تواند ما را از بسیاری از بیم ها و مخاطره هایی که در این عصر و زمانه پرشمار و متنوع هستند، محافظت کند.
وی به ضرورت تلاش و فراهم کردن تمهیدات لازم برای توسعه و گسترش فعالیت ها و رویدادهای قرآنی در دانشگاه ها تاکید کرد و ادامه داد: فضای حاصل از فعالیت های قرآنی می تواند فضای دانشگاه را متاثر کند.
غفاری تاکید و توجه به رشد فضایل دینی و قرآنی را از دیگر سیاست های وزارت علوم در دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: زمینه سازی برای تدبیر و فهم بیشتر قرآن در بین دانشجویان و نیز در بین اساتید و کارکنان دانشگاه ها، زمینه سازی برای رشد خلاقیت های دانشجویی در زمینه های دینی و قرآنی می تواند نتایج مبارکی را در دانشگاه ها در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه نهادینه سازی فعالیت های قرآنی که اکنون هم در دانشگاه ها ساری و جاری است، از اهداف عمده محسوب می شود، گفت: گسترش پژوهش ها در این حوزه چه در قالب پژوهش های مستقل و چه در قالب پایان نامه ها و رساله جزو برنامه های وزارت علوم است.
وی با بیان اینکه قرآن ما را به تفکر و اندیشه ورزی، داشتن ایمان آگاهانه و راستین، ایثار و گذشت، نیکو سخن گفتن، حق مداری، تغییر و تحول، بازاندیشی، گذشته اندیشی، قسط و عدالت و میزان و فهم فلسفه تاریخ و جامعه دعوت می کند، تصریح کرد: اگر می گوییم که سبک زندگی ما باید قرآنی باشد به این معنی است که زندگی ما واجد ویژگی هایی شود که قرآن آنها را به ما توصیه کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان از بادوام ترین و پر مخاطب ترین رویدادهای دانشجویی کشور است، گفت: در مجموع امسال بیش از 50 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم در مرحله دانشگاهی تا منطقه ای و سراسری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان نماد همگرایی دستگاه های آموزش عالی و همگرایی مذاهب اسلامی در کشور است.
به گزارش ایرنا در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که از 16 تا 18 شهریور جاری به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، برگزیدگان رشته های مختلف تجلیل شدند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.