محمد انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های مهم این اداره ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه اجتماعی با رویکرد فقر زدایی و محرومیت زدایی و با هدف تربیت نیروی کار مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی آموزش های فنی و حرفه ای در مراکزی مانند زندانها، ندامتگاه ها ، سکونتگاه های غیر رسمی به ویژه در پادگان ها برای پرسنل سربازان وظیفه با هدف کسب مهارت لازم برای ورود به بازار کار انجام می شود.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس هم اکنون آموزش در مراکز ثابت فنی و حرفه ای و تمامی خدمات آن، بصورت رایگان انجام می گیرد و برگزاری دوره های 2 هزار و 800 ساعت آموزش با هدف کسب مهارت لازم و هدایت برای خود اشتغالی و کار آفرینی است.
وی بیان کرد: آموزش هایی نیز در دانشگاه ها برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برگزار می شود و در کنار این موضوع ارائه بسته های اشتغال از طریق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بحث کارورزی فارغ التحصیلان از جمله کارهای اثر گذار است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: کارورزی شامل فارغ التحصیلانی است که دوره های آموزشی رسمی را در مقاطع مختلف به پایان رسانده باشند و یا شرایط به گونه ای است که از طریق اداره کل کار، تعاون رفاه اجتماعی برای به کارگیری به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی معرفی می شوند.
به گفته انصاری، پس از معرفی فارغ التحصیل آموزش دیده 6 ماه از حقوق آنها را وزارتخانه واریز می کند و در صورتی که بنگاهی بتواند این فرد را جذب کند تا 2 سال نیز از پرداخت بیمه معاف خواهد شد.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل برای فارغ التحصیلان جویای کار استفاده از این فرصت ها برای اشتغال بوده و موضوع دیگر بحث ارتقای مهارت شاغلان بنگاه های اقتصادی است که طی 2 سال گذشته ارتباط های خوبی با اتاق اصناف و اتحادیه ها، شامل بخش های مختلف نظام صنفی برقرار شده است.
انصاری افزود: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی و اجتماعی کشور و وجود فارغ التحصیلان بالا و بیکار در کشورمان می توان از فرصت های ایجاد شده از طریق آموزش های فنی و حرفه ای، ارائه مطالب مورد نیاز و معرفی آنان به کارخانه ها و شرکت های مختلف زمینه ساز جذب آنها شد.
وی یادآوری کرد: برای تحقق این موضوع نیز تفاهم نامه های متعددی با شرکت های مختلفی در استان منعقده شده و در این میان مهارت آموختگانی که به لحاظ مهارت در سطح بالایی قرار داشتند برای بکارگیری به شرکت های مختلفی معرفی شده اند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس با ارائه این نوع آموزش ها جوانانی به مراکز صنعتی استان معرفی شده اند و به موضوعی که باید همواره به آن توجه داشت این است که تب مدرک گرایی و داشتن مدارک دانشگاهی وضعیت بازار را از وجود تکنسین و افراد کار آمد با دشواری مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان زنجان با داشتن 14 مرکز آموزش و فنی و حرفه ای و 150 آموزشگاه آزاد در استان وظیفه آموزش های مهارتی و رسمی و غیر رسمی را بر عهده دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.