حسین رحمانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس روستای ویر، با جمعیت پنج هزار جمعیت از جمله روستای هدف گردشگری شهرستان محسوب می شود که معبد داش کسن را در خود جای داده و هم اکنون مسیر دسترسی به این اثر تاریخی مهیا شده است.
این مسئول ادامه داد: شهرستان سلطانیه به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت خاص شمال ،شمال غرب و مرکز استان و از همه مهمتر جاده های بین المللی در مسیر انتقال خط نفت نیز قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در بحث روستاها ایجاد واحدهای بوم گردی در این مناطق بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس 2 مورد در روستای ویر و یک مورد در سلطانیه انجام گرفته که در آستانه افتتاح قرار دارد.
رحمانی افزود: این شهرستان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری این استان دارد و برگزاری جشنواره های مختلف در این شهرستان می تواند علاوه بر جذب گردشگران به معرفی آثار تاریخی و حاذبه های طبیعی منتهی شود.
وی بیان کرد: ایجاد و تقویت زیر ساخت های مورد نیاز اصلی این شهرستان بوده و وجود 14 هکتار زمین بدون استفاده می تواند بستر مناسب را برای برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی فراهم کند.
فرماندار سلطانیه افزود: هم اکنون انتظاراتی که از شهرستان وجود دارد با اختصاص بودجه محدود بر آورده نمی شود و علاوه بر آن درآمد نهاد غیر دولتی شهرداری نیز بسیار ناچیز بوده و در عمل امکان انجام کارهای مختلف را سلب می کند.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان سلطانیه قابلیت و تبدیل شده به قطب گردشگری این استان را دارد و ایجاد زیر ساخت ها و اعطای تسهیلات به رونق و شکوفایی این بخش منجر خواهد شد.
به گفته این مسئول،شهرستان سلطانیه 30 هزار نفر جمعیت دارد ،که با شمار سلطانیه های خارج از استان به 250 هزار نفر می رسد.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.