به گزارش ایرنا، جشن عاطفه ها هرسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی و با هدف جلب مشارکت های مردمی در نقاط مختلف کشور برگزار می شود و این رخداد مهم و معنوی نمادی از انسان دوستی و گسترش فرهنگ نیکوکاری در بین اقشار مختلف مردم حکایت دارد.
امروز /پنجشنبه/ اولین مرحله جشن عاطفه ها در این استان و سراسر کشور آغاز شده و در این میان دانش آموزان محروم در آستانه سال تحصیلی جدید چشم به راه دستهای نوازشگر انسانهایی هستند که همواره به بهانه ای می خواهند مهربانی را بین خود و دیگر همنوعان خود تقسیم کنند.
جشن عاطفه ها به عنوان یک تالار عظیم عاطفه های انسانی و ترویج احسان نیکوکاری معنا می شود که در این دوره نیز مشارکت ها بیش از گذشته تجلی می یابد.
یک شهروند زنجانی که با فرزند چهار ساله خود برای کمک به دانش آموزان نیازمند در یکی از پایگاههای کمیته امداد شهر حضور یافته بود، در ارتباط با جشن عاطفه ها گفت: کمک به همنوع به ویژه دانش آموزان نیازمند در آستانه سال نو اقدامی ارزشمند بوده و موجب می شود که یک احساس رضایت درونی شکل بگیرد.
وی ادامه داد: پسر چهار ساله ام را خداوند پس از 11 سال اعطا کرد، و همواره به انجام کارهای خیرخواهانه تشویق می کنم که این کار می تواند به دیگران نیز منتقل شود.
یک شهروند دیگر نیز با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها جشن همدلی و پیوند دلها بشمار می رود ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی وظیفه انسانی خود را می دانم با کمک نقدی خود بخشی از نیاز نیازمندان را برطرف کنم.
وی خاطر نشان کرد: طی این جشن و کمک های مادی و غیر مادی به دانش آموزان بی بضاعت موجب می شود این گروهها بتوانند با دریافت این کمک ها سال تحصلی بهتری را آغاز کنند.
به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان جشن عاطفه ها بیست و چهارمین سال خود را در حالی سپری می کند که با نگاهی به این سال ها می توان مشارکت روز به رشد هموطنان و هم استانی ها را بخوبی مشاهده کرد.
هدایت صفری افزود: مرحله اول جشن عاطفه‌ها امروز/پنجشنبه/ با هدف جمع ‌آوری کمک‌های خیران برای دانش آموزان تحت حمایت این نهاد و با شعار 'لبخند مهر، بسته به مهر شما' در میادین و معابر سطح شهرها آغاز شده است.
وی یادآوری کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته، در جشن عاطفه ‌های امسال پایگاههایی برای جمع آوری کمک‌های خیران و نیکوکاران زنجانی در میادین، معابر، میعادگاه‌های نماز جمعه و مدارس در نظر گرفته شده است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس این جشن در 2 مرحله 15 و 16 شهریور شامل 575 پایگاه در میادین، سطح معابر و میعادگاههای نماز جمعه) و مابقی آن نیز روز 11 مهر همزمان با آغاز بازگشایی مدارس برپا خواهد شد.
وی بیان کرد: مرحله دوم جشن عاطفه ها نیز طی مهر امسال نیز در 894 مدرسه استان برگزار خواهد شد که در مجموع 2 مرحله یکهزار و 469 پایگاه در سطح استان مستقر و کمک های مردمی را جمع آوری خواهند کرد.
صفری افزود: جشن عاطفه های استان از 40 روز گذشته و از طریق بسترهای الکترونیکی و دفاتر کمیته امداد در استان زنجان آغاز شده و تا کنون حدود پنج میلیارد ریال بصورت نقدی و غیر نقدی توسط خیران استان جمع آوری شده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته مردم خیر و نیک اندیش استان زنجان 14 میلیارد 400 میلیون ریال بصورت نقدی و غیرنقدی در قالب جشن عاطفه ها کمک کردند که پیش بینی می شود که این رقم با برگزاری این جشن در سال جاری به 19 میلیارد ریال برسد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: هم اکنون سه هزار و 558 دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد در استان زنجان وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خیران نیاز تحصیلی مورد نیاز این گروه از جامعه هدف جشن عاطفه‌ها تامین شود.
وی بیان کرد: هم استانی ها در صورت عدم دسترسی به پایگاهها می توانند از بسترهای الکترونیکی با کد دستوری #1*8877*، تلفن گویای 0968877 ، شماره حساب 1212 بانک ملی و شماره سیبای 0108640425009 نرم‌افزار سکه، سنا به ‌منظور واریز کمک ‌های نقدی و غیرحضوری به دانش آموزان نیازمند در جشن عاطفه‌ها پیشگام شوند.

** با مشارکت مردم هیچ دانش آموز تحت پوشش از تحصیل باز نمی ماند
وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت خیرین و مردم هیچ دانش آموزی به لحاظ نیاز از ادامه تحصیل بازنماند که با اعتبارات کنونی اختصاص یافته نیز برای گروههای هدف تحت پوشش کیف و لوازم التحریر تهیه شده که تا چند روز آینده تحویل آنان خواهد شد.
صفری افزود: بر این اساس وجوهات و مبالغ جمع آوری شده طی برگزاری جشن عاطفه ها طی امروز و فردا شمارش و ثبت و اویل هفته به حساب سرپرست خانوار ها واریز می شود.
وی بیان کرد: کالاهای غیر نقدی نیز پس از قیمت گذاری و ضبط و ثبت نیز ار روز/شنبه / هفته آینده و حداکثر قبل از بازگشایی مدارس در بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون بسترهای الکترونیکی برای مشارکت های مردمی در حوزه های مختلف به ویژه در جشن عاطفه ها راه اندازی شده و بر اساس پیش بینی برنامه پنجساله ششم کمیته امداد کشور بر این مبنا قرار دارد که 80 درصد وجوهات نقدی از این طریق به که مزایای مختلفی دارد اما تا نهادینه شدن آن فاصله زیادی وجود دارد.
صفری افزود: بر این اساس کمک هایی به شیوه حضوری توسط افراد به ویژه والدین به همراه فرزندان خود یک الگو سازی و الگوگیری بوده بسیار اثر بخش است.
وی ابراز کرد: هم اکنون در جامعه آماری کمیته امداد که امروزه نزدیک به 25 هزار خانواده و دائم و غیر دائم بالغ بر42 هزار نفر را شامل می شود و تمامی دانش آموزان نیازمند کمک شناسایی شده است.
این مسئول ادامه داد: مگر افرادی باشند که نیازمند و تحت پوشش این نهاد نبوده و از طرفی شرایط لارم را نداشته و یا خود فرد مراجعه نکرده باشد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس یک بخشی از دانش آموزان تحت پوشش در مناطق محروم استان واقع شده اند و طبق برنامه ریزی ها کمک های مردمی مناطق جابجا نمی شود.
به گفته وی، این کمک ها در همان شهر برای گروههای هدف هزینه شده و به هیچ عنوان به مرکز استان منتقل نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: برای پوشش کامل نیازهای گروههای هدف نیز اعتبارات دولتی تزریق می شود و در این میان سرانه های تعیین شده به مناطق محروم بیشتر تخصیص می یابد که این مهم از اهمیت مساله حکایت دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.