محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 59 شرکت تعاونی تاسیس شده در قالب طرح 'روستا تعاون' برای اخذ 614 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند که تا کنون 195 میلیارد ریال وام به هشت تعاونی پرداخت شده است و فرایند اعطای تسهیلات ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، تعاونی های روستایی در قالب طرح 'روستا تعاون' با استفاده از سرمایه و نیروی کار، مهارت و تخصص روستاییان تشکیل می شود.
هدف از ین تعاونی ها، فراهم کردن زمینه توسعه و رونق اقتصادی، اجتمای روستاها است.
قرار است از محل اجرای طرح 'روستا تعاون'، 3 هزار واحد تعاونی با فراهم کردن بیش از 26 هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور ایجاد و به بهره برداری برسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: در پنج ماه امسال 40 شرکت تعاونی جدید نیز در این استان تاسیس شد که در نتیجه آن 355 نفر به اشتغال رسیدند.
به گفته یوسفی در زمان حاضر از چهار هزار و 420 شرکت تعاونی ثبت شده در استان زنجان، یکهزار و 106شرکت فعال هستند.
وی تشدید نظارت بر عملکرد اتحادیه ها و شرکت های تعاونی را از برنامه عمده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری برشمرد و خاطر نشان کرد: بیشترین مسائل و مشکلات در حوزه فعالیت های تعاونی، مربوط به تعاونی های مسکن در استان است که از ابتدای سال جاری تا کنون با حمایت استانداری، بخشی از مسائل این تعاونی ها در استان حل و فصل شده است.
یوسفی یادآور شد: در پنج ماه امسال 470 مورد عملیات نظارت بر تعاونی ها شامل نظارت عمومی، بازدید مالی، نظارت بر مجمع های عمومی، حسابرسی و اخذ و بررسی صورت های مالی از تعاونی ها استان انجام گرفت.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.