به گزارش ایرنا، مجید ارجمندی روز سه شنبه در مراسم افتتاح سامانه الکترونیکی کاهش طلاق (تصمیم) استان زنجان افزود: با سازو کارهای انجام گرفته این سامانه با توافق و همکاری شورای انقلاب فرهنگی، سازمان بهزیستی، شورای اجتماعی کشور و معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه راه انداری شده است.
وی یکی از علت های عمده راه اندازی این سامانه را جلوگیری از کارهای تک سازمانی برشمرد و اظهار داشت: همکاری سازمان های متولی به هدفمند شدن فعالیت های در این حوزه منتهی می شود.
این مسئول ادامه داد: با راه اندازی این سامانه 45 روز به متقاضیان فرصت داده می شود پس از انجام مشاوره های لازم نسبت به سازش یا واقعه تلخ طلاق اقدام کنند، در صورتی که زوجین متقاضی طلاق با مراجعه به دادگاهها برنامه ای برای این کار تعریف نشده بود.
ارجمندی افزود: طبق سازوکارهای تعریف شده در این سامانه پنج جلسه مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق در نظر گرفته شده که تحقق این مهم می تواند به سازش موقت منجر شود.
وی اظهار داشت: انجام این کار به تنهایی کار سنگینی برای بهزیستی کشور محسوب می شود و همکاری قوه قضائیه و استانداری ها در تحقق چشم انداز ترسیم شده سهم بسزایی دارد.
ارجمندی خاطر نشان کرد: اطلاعات جمع آوری شده به مراکز مشاوره انتقال داده می شود تا در نهایت زوجین متقاضی سازش یا طلاق را انتخاب کند و از طرفی اطلاعات جمع آوری شده دسترسی مسئولان را فراهم کرده و هر لحظه تحلیل و آمارگیری را امکان پذیر می کند.

**202 مرکز مستقل طلاق در کشور فعالیت می کند.
این مسئول ادامه داد: یکی از شاخص های اصلی برای کارکردن در حوزه آسیب های اجتماعی، همگرایی و همت مسئولان است که این اقدام مهم ماههای گذشته با راه اندازی این سامانه در استان های مختلف نمود بیشتری داشت.
وی بیان کرد: این در حالی است که تغییرات اجتماعی کشور بیش از گذشته با پیچیدگی هایی مواجه شده و در این میان راهکارهای 40 سال گذشته دیگر جوابگو نیست.
ارجمندی افزود: بر این اساس باید نیازهای جدی انسان ها و وظایف دیگر سازمان های تعریف شود و نهادهایی متولی امر در حوزه مسائل اجتماعی نقش بی بدیلی داشته و لزم بازنگری و وظایف آنها بیش از گذشته ضرورت دارد.
وی ابراز کرد: توجه به خدمات اجتماعی در کشورها به توسعه پایدار منجر می شود و این موضوع هم اکنون توسط این نهاد و دستگاههای متولی امر مورد توجه قرار گرفته است.
این مسئول افزود: در 10 سال گذشته بهزیستی کشور در انجام و پیشبرد برنامه های مربوط به آسیب های اجتماعی تنها بود و با اقدامات انجام گرفته مراکز اورژانس اجتماعی در سال 78 و خط 123 نیز سال 83 راه اندازی شد.
معاون مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طبق کارهای انجام گرفته 22 آسیب اجتماعی در کشور احصا شد و پس از بررسی ها پنج آسیب به طور اخص انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، چهاردهمین سامانه الکترونیکی کاهش طلاق(تصمیم) در استان زنجان افتتاح شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.