علی‌اصغر شیرمحمدی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وقوع این تعداد حادثه رانندگی که به کشته و مجروح شدن 24 نفر منجر شد نشان می دهد کوچکترین سهل انگاری و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند مرگ یا مصدومیت راننده و سرنشینان خودروها را رقم بزند.
وی به تشریح این حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح پرداخت و اظهار داشت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری ال 90 در مسیر ارتباطی خدابنده - همدان، سرنشین کودک که در خواب بوده است به بیرون پرت شده و بر اثر صدمات وارده، فوت می کند.
شیرمحمدی افزود: در مسیر ارتباطی زنجان - دندی نیز بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی نیسان وانت یک دختر بچه پنج ساله به کام مرگ فرو رفت و راننده به دلیل توجه نکردن به جلو، از سوی کارشناسان پلیس راه زنجان مقصر حادثه شناخته شد.
وی ادامه داد: برخورد 2 دستگاه سواری پژو و سمند در مسیر ارتباطی ابهر - تاکستان، هفت نفر را مصدوم کرد که یکی از آنها در بیمارستان جان باخت.
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در آزادراه زنجان - قزوین نیز تعمیرکار خودرو در جلو تعمیرگاه خود به علت رعایت نکردن نکات ایمنی، زیر چرخ های کامیون ولوو ماند و جان سپرد.
شیرمحمدی، افزود: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با کامیون بنز باری در آزارد راه زنجان - قزوین نیز راننده و سرنشین جلویی خودروی سواری جان خود را از دست دادند و سه سرنشین دیگر نیز مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
به گزارش ایرنا از ابتدای شهریور جاری تا این لحظه، 12 نفر بر اثر وقوع سوانح رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان کشته و 30 نفر نیز مصدوم و روانه بیمارستان شده اند.
در مجموع طی پنج ماه امسال (فروردین تا پایان مرداد) 105 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان به دلیل وقوع تصادف رانندگی جان باختند که اغلب این سوانح نیز در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز و به علت واژگونی اتفاق افتاده است.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.