به گزارش ایرنا، در این فصل از سال که زمان نوبرانه گردو و پسته است، پسته هر کیلوگرم به قیمت 500 تا 600 هزار ریال در بازار زنجان به خریداران عرضه می شود.
در میدان های پرتردد و یا چهارراه های این شهر فروشندگان سیاری نیز بر روی چرخ دستی به فروش پسته با قیمت هر نیم کیلوگرم 500 هزار ریال اقدام می کنند.
عده ای از شهروندان بدون اطلاع دقیق از قیمت پسته و یا گردو در حد توان خود از این محصول خرید می کنند.
این فروشندگان سیار با سوء استفاده از خلاء نظارت، محصولات نوبرانه را به هر قیمتی که مد نظر خودشان می باشد، عرضه می کنند.

** نظارت بر قیمت به شرط ساماندهی
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان اظهارداشت: شهرداری باید به ساماندهی فروشندگان سیار در سطح شهر اقدام کند تا نظارت بر قیمت محصولات نیز انجام شود.
امیرعلی مسیبی تاکید کرد: بازرس صنعت، معدن و تجارت نمی تواند فروشندگان سیار را جریمه کرده و یا برای آنها پرونده ای درباره گران فروشی، کم فروشی و عدم ارائه فاکتور تشکیل داده و یا جریمه کند چرا که مکان ثابتی ندارند.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه فروشندگان سیار چهره شهر را زشت کرده اند و از طرفی نیز قیمت های آنها بدون نظارت برای خریداران اعمال می شود، باید نیروی انتظامی همراه با شهرداری در این زمینه ورود پیدا کنند.

** تعدادی از فروشندگان سیار ساماندهی شده اند
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان اضافه کرد: برای تعدادی از فروشندگان سیار این شهر در سبزه میدان مکان مشخصی تعیین شده است.
به گفته غلامحسن احمدی، تعداد زیادی از فروشندگان سیار نیز در جمعه و دوشنبه بازار زنجان ساماندهی شده و محصولات خود را عرضه می کنند.
وی تاکید کرد: اتاق تعاون استان زنجان بر اساس قانون صنوف سیار باید برای این فروشندگان مجوز کسب و کار صادر کند.

** مجوز کسب و کار سیار صادر نمی شود
رئیس اتاق تعاون استان زنجان گفت: در قانون نظام صنفی برای کسانی که دارای مکانی واحد و مشخص برای فعالیت باشند مجوز صادر می شود.
سید محمود موسوی اضافه کرد: حتی برای وانت و نیسان هایی که کنار خیابان میوه و یا لباس می فروشند نیز مجوز کسب و کار صادر نمی شود.

** صنعت، معدن و تجارت بر نرخ دست فروشان ساماندهی شده نیز نظارت نمی کند
یکی از شهروندان زنجانی گفت: مسئولانی که وظیفه آنها نظارت بر قیمت کالاها و اقلام مصرفی است، نبود مکان واحد و سیار بودن دست فروشان را مانعی برای نظارت اعلام می کنند مگر در جمعه بازار نظارتی بر قیمت ها دارند؟
رقیه شرافتی تاکید کرد: در جمعه بازار نیز تفاوت نرخ ها بین فروشنده بسیار بالاست و هیچ نظارتی از سوی مسئولان وجود ندارد.
تقی محمودیها نیز ادامه داد: مگر می شود نهاد و ارگانی مسئولیت نظارت بر قیمت فروشندگان سیار را نداشته باشد و دست فروشان از هیچ قانون و محدودیتی پیروی نکنند و هر آنچه خود صلاح می دانند آنگونه عمل کنند؟
این شهروند زنجان افزود: اگر نظارتی بر این فروشندگان نباشد، چه بسا عده ای سودجو علاوه بر محصول اصلی خود به فروش سایر محصولات غیرقانونی که می تواند موجب انحراف و آسیب جوانان شود نیز، اقدام کنند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.