به گزارش ایرنا، روح الله هاشمی ذاکر روز دوشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان با بیان اینکه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی پیوند بین ارزش های دینی، معنوی و اعتقادی با فریضه کتابخوانی است، افزود: ترویج معارف و سیره رضوی، آشنایی نسل نوجوان، جوان و خانواده با آموزه های رضوی از اهداف عمده جشنواره کتابخوانی رضوی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در زمینه توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی در مناطق مختلف اشاره کرد و ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی اهتمام ویژه ای برای توسعه کتابخانه ها در مناطق محروم کشور دارد و در این راستا خدمات متنوع و متعددی انجام شده است.
هاشمی ذاکر تقویت و بهبود بخش کودک کتابخانه های عمومی، گسترش ارتباطات الکترونیکی، تنوع بخشی به منابع کتابخانه ها متناسب با نیاز کاربران، تحول اساسی در سیستم گرمایش و سرمایش و تقویت موضوع ایمنی و حفاظت ها را از جمله اقدامات عمده این نهاد در زمینه توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی در کشور برشمرد.
مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: رسیدگی به کتابخانه های در معرض خطر و نیز کتابخانه های مناطق زلزله زده از جمله برنامه های در دستور کار فوری نهاد کتابخانه های عمومی است.
امیرعلی نیکبخش، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه 26 هزار نفر در این استان در هشتمین جشنواره کتابخوانی شرکت کردند، گفت: این میزان شرکت کننده، 2.5 درصد جمعیت استان زنجان را در بر می گیرد.
جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.
به گزارش ایرنا، امسال هفت عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در جشنواره کتابخوانی رضوی به مخاطبان و شرکت کنندگان معرفی شد.
در رده سنی کودک (4 تا 11 سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (11 تا 17 سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع جشنواره انتخاب شدند.
در بخش جوان و بزرگسال (17 سال به بالا) نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» از فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع جشنواره معرفی شدند.
در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان، از 50 برگزیده این جشنواره تجلیل شد.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.