به گزارش ایرنا، طی هفته های گذشته خبر انتقال خوابگاه مرکزی (بوستان یک و 2) دختران از محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آستانه سال تحصیلی جدید نگرانی هایی را برای این قشر ایجاد کرده تا جایی که امروز این دانشجویان در مقابل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تجمع کردند.
در این تجمع که تعدادی زیادی از دانشجویان رشته های مختلف پزشکی حضور داشتند خواستار رسیدگی مسئولان و عدم جابجایی آنان به خوابگاه جدید دانشگاه شدند و از طرفی معتقدند که مکان مورد نظر فاقد امکانات لازم بوده و دسترسی راحت دانشجویان را با دشواری مواجه خواهد کرد.
یک دانشجوی رشته پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امکانات فعلی خوابگاههای بوستان و یک و 2 قابل مقایسه با خوابگاه جدید نیست، گفت: این در حالی است که اغلب دانشجویان گروههای پزشکی شیفت و کشیک های مختلفی در بیمارستان داشته و در صورت انتقال به خوابگاه جدید، امنیت تردد را با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
وی اظهار داشت: دانشجویان گروههای مختلف پزشکی معتقدند خوابگاه جدید امکاناتی ندارد و حتی مسئولان دانشگاه قول مساعد دادند که اقداماتی را انجام دهند که تا کنون این مکان محقق نشده است.
این دانشجوی علوم پزشکی ادامه داد: در خوابگاه فعلی به دلیل فضای بیشتر امکان ایجاد امکانات لازم وجود دارد و در اتاق چهار دانشجوی مستقر شده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس در صورت وقوع بارش ، برف و سرما تردد دانشجویان پزشکی برای رسیدن به محل مراکز بیمارستانی با مشکل صد چندانی مواجه خواهند شد.
این دانشجو افزود: هم اکنون 2 سال از سال تحصیلی ام باقیمانده و طی سال های گذشته بدون هیچ مشکلی فعالیت های خود را ادامه داده ام.
یک دانشجوی دیگر رشته مامایی نیز ادامه داد: بر خلاق قول های که مسئولان در ارتباط با ایجاد امکانات لازم برای خوابگاه جدید داده شد، هنوز عملی نشده و این موضوع نگرانی ها را به مراتب افزایش می دهد.
وی بیان کرد: این در حالی است مقرر شده هزینه زیادی برای جابجایی خوابگاه جدید و تغییر کاربری ستاد مرکزی انجام خواهد شد در صورتی که می توانند از زمین های بدون استفاده در پردیس استفاده کنند.
این دانشجوی سال آخر مامایی افزود: مسئولان دانشگاه علت این کار را پیشرفت دانشگاه ذکر کردند که این موضوع چندان توجیهی ندارد.
وی اظهار داشت: وقتی این موضوع به دانشجویان اعلام شده که بسیاری از دانشجویان ساکن در خوابگاه بوستان یک و 2 را دچار حیرت و تعجب کرده است.
این دانشجو افزود: طی سال تحصیلی ام بدون هیچ مشکلی در این خوابگاه ساکن بودم و از امکانات لازم ان نیز استفاده کردم و این موضوع از یکسال پیش بصورت تلویحی مطرح بود و به طور واضح مطالب را با دانشجویان درمیان نگذاشتند که اعلام آن در این موقعیت از سال نگران کننده است.
وی ابراز کرد: هم اکنون نیمی از دانشجویان در خوابگاههای دانشجویی حضور ندارند و طی جلسات مستمر برای انجام این کار حداقل یکبار نظرات دانشجویی در این ارتباط لحاظ نشده است.
دانشجوی دیگر پزشکی ادامه داد: عمده مشکل دانشجویان برای اسکان به اتاق های کوچک خوابگاه جدید دانشگاه بر می گردد و این در حالی است که استقرار دانشجویان به تعداد چهار نفر سختی خاص خود را دارد.
این دانشجو خاطر نشان کرد: مقرر شده تعدادی از دانشجویان در خوابگاه شهید آوینی دانشگاه و بخش دیگر به داخل شهر انتقال پیدا کنند.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این ارتباط به خبرنگار ایرنا، گفت: بر این اساس مطالبات دانشجویان در ارتباط با کوچک بودن اتاق های خوابگاه جدید به حق بوده اما دانشگاه علوم پزشکی بناچار و برای رفع مشکل فضا و پیشرفت دانشگاه از مکان های ملکی خود برای پیشبرد برنامه های خود استفاده می کند.
دکتر مهران محسنی افزود: هم اکنون کمیته ای در معاونت فرهنگی و دانشجویی شکل گرفته و به سرعت تمام و قبل از آغاز سال تحصیلی در حال مهیا کردن امکانات موجود برای دانشجویان گروههای مختلف پزشکی است.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون علوم پزشکی به عنوان دبیرخانه قطب 6 کشوری است و بر این اساس برنامه های خود را متناسب با این کار انجام می دهد و در این میان جابجایی دانشجویان از خوابگاه بوستان 1 و 2 توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقدامات مهم و شجاعانه محسوب می شود.
وی ابراز کرد: یکی از سناریوهای مطرح شده تبدیل خوابگاه بوستان 1 و 2 دختران دانشجویان علوم پزشکی زنجان به ستاد مرکزی است و این مهم هنور مسجل نشده است.
محسنی افزود: این معاونت با هرینه مقرون به صرفه خوابگاه دانشجویی را برای دانشجویان دختر علوم پزشکی زنجان فراهم کرده و احداث مکان و فضاهای مورد نیاز دانشگاه هزینه بالاتری را می طلبد که در توان نیست.
وی خاطر نشان کرد: همراهی و همکاری دانشجویان علوم پزشکی رنجان می توان به شتاب بخشی کارها کمک فراوانی کند و مشکلات بوجود آمده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
این مسئول همچنین تاکید کرد: همه دانشجویان مستقر در خوابگاههای یک و 2 بوستان علوم پزشکی زنجان به تعداد 540 نفر قبل از آغاز سال تحصیلی به خوابگاه جدید منتقل می شوند و هیچکس به داخل شهر نمی رود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.