به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر استان شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار زنجان، شماری از مدیران استانی و هنرمندان و علاقه مندان تئاتر در فرهنگسرای امام خمینی شهر زنجان برگزار شد.
بر اساس اعلام هیات داوران سی امین جشنواره تئاتر زنجان، نمایش های 'فوگو' به کارگردانی شکوفه جعفری از شهرستان ابهر و 'کاغذ باطله' به کارگردانی نسرین احمدخانی از شهرستان زنجان از بین 9 اثر اجرا شده در این جشنواره، عنوان برگزیده را کسب کردند و به مرحله انتخابی جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.
شکر خدا گودرزی، اصغر همت و افسر اسدی داوری سی امین جشنواره تئاتر زنجان را بر عهده داشتند.
در این مراسم استاندار زنجان به نقش هنر و فضای باز هنری در مهار آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: هنرمندان سرمایه های جامعه هستند و نقش تاثیر گذاری در اجتماع دارند.
اسدالله درویش امیری به ضرورت صیانت از جایگاه و ارزش هنر تاکید کرد و افزود: خود هنرمندان در این زمینه باید پیشگام و جلودار باشند.
به گزارش ایرنا به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، پس از پایان مرحله بازبینی آثار متقاضی شرکت در سی امین جشنواره تئاتر استان، از میان 18 اثر، 10 اثر جواز حضور در این جشنواره را کسب کردند.
گفتنی است یکی از آثار راه یافته به جشنواره از حضور در مرحله استانی انصراف داد و جشنواره با 9 اثر به کار خود ادامه داد.
نمایش 'مبارزه زن ماهیگیر اندلوسی' از شهرستان خدابنده، نمایش های 'فوگو'، 'کات' و 'هم نفس' از شهرستان ابهر، نمایش های 'کاغذ باطله'، 'کمدی استشمامات'، 'مصاحبه'، 'شب بخیر نیویورک' و 'برادری' از شهرستان زنجان، آثاری بودند که در سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان به روی صحنه رفتند.
سی امین جشنواره تئاتر استان از چهارم تا هفتم شهریور امسال، در فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان برگزار شد.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.