به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی روز چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی افزود: این جشنواره امسال متفاوت با سالهای گذشته است و در شورای توسعه استان تلاش شد که جشنواره مختصر برگزار شده و به این طریق در مصرف منابع صرفه جویی و زمان کمتری هم صرف شود.
وی یادآور شد: بر اساس ماده 81 و 82 قانون خدمات کشوری باید دستگاه های اجرایی نظام ارزیابی عملکرد را در سارمان خود مستقر کنند و بر همین اساس رصد درستی از خدمات داشته باشند.
طهماسبی اظهار داشت: آنچه که مهم محسوب می شود میزان، شکل، کیفیت، سرعت و تکنولوژی مورد استفاده در خدمت رسانی به مردم است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان ارزیابی را به معنای استانداردسازی خدمات ارائه شده خواند و گفت: روند ارزیابی طی 14 دوره گذشته فراز و نشیب های خود را طی کرده و اکنون شاخص های عمیقتر و بهتری برای رصد عملکرد دستگاه ها بدست آمده است.
وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه ها در 2 گروه شاخص های عمومی و اختصاصی رصد شده اند، خاطر نشان کرد: امسال 62 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفت که از میان آنان سنجش عملکرد 6 دستگاه در سطح ملی و مابقی استانی ارزیابی شدند.
طهماسبی ادامه داد: در حوزه عمومی هفت برنامه، 29 شاخص و 72 زیر شاخص مورد سنجش و بررسی قرار گرفتند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: 15 کارشناس ارزیابی را از بهمن سال 96 آغاز کردند و در مرداد امسال به اتمام رساندند و در مجموع چهار هزار و 800 نفر ساعت کار کارشناسی انجام شد.
وی اضافه کرد: 20 کارشناس در پنج گروه چهار نفری، 606 شاخص تخصصی را در دستگاه ها مورد ارزیابی قرار دادند.
طهماسبی یادآور شد: در حوزه عمومی، اجتماعی و قضایی 10 دستگاه اجرایی ارزیابی شد که در بین آنها اداره کل اقتصاد و دارایی منتخب شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در حوزه شرکت های دولتی پنج دستگاه ارزیابی و در نهایت شرکت برق منطقه ای انتخاب شد.
وی یادآور شد: در بخش زیر بنایی و تولیدی 15 دستگاه ارزیابی و سازمان جهاد کشاورزی از میان آنها انتخاب شد.
طهماسبی اظهار داشت: در بخش حمایت, سلامت و بهداشت 9 دستگاه سنجش و اداره کل بنیاد شهید انتخاب شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در گروه علمی، فرهنگی و آموزشی هم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای انتخاب شد.
وی با بیان اینکه از میان بانک ها، بانک ملی و از بخش خصوصی بانک صنعت و معدن انتخاب شدند، تاکید کرد: برخی دستگاه ها در رشد شاخص ها عملکرد داشتند که در شاخص های عمومی اداره کل استاندارد، اختصاصی انتقال خون و عمومی و اختصاصی به طور مشترک تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
طهماسبی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی دستگاه برتر سازمان صنعت، معدن و تجارت، در زمینه اقامه نماز آب منطقه ای، تعامل با استانداری شرکت آب و فاضلاب و استقرار نظام آراستگی اداره کل امور اقتصادی و دارایی انتخاب شده اند.
هر ساله همزمان با هفته دولت، در قالب جشنواره شهید رجایی، عملکرد دستگاه ها ارزیابی و دستگاه های منتخب معرفی و تقدیر می شوند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.