life

به گزارش جی پلاس، جلال میرزایی، با بیان اینکه «یکی از مشکلات اساسی موجود در سطح جامعه و خانواده‌ها اشتغال و بیکاری جوانان است» گفت: طبیعتا در این زمینه اقتصاد مقاومتی می‌تواند به برون‌رفت از وضع موجود کمک کند اما باید ببینیم که چه برداشتی از اقتصاد مقاومتی داریم.

وی افزود: واقعیت این است که راجع به اقتصاد مقاومتی برداشت دقیقی نداریم. در گذشته برنامه‌هایی در این راستا اجرا شده اما آن‌طور که انتظار داشتیم پیش نرفته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس همچنین بیان کرد: باید تجربه سایر کشورها را در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم و با توجه به پیشرفت تکنولوژی تلاش کنیم اقتصاد دانش بنیان را تقویت کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر اقتصاد پساصنعتی، بخش خدمات را مورد توجه قرار داده و محور و بخش کلیدی این حوزه نیز صنعت توریسم است اما ما متاسفانه در این زمینه مشکلات جدی هم در نگرش و هم در برنامه ریزی داریم.

میرزایی تصریح کرد: صنعت توریسم تنها بخشی است که با هزینه کم می توان در آن اشتغال ایجاد کرد. البته سایر فناوری‌ها مانند آی تی نیز به ایجاد اشتغال کمک می‌کند که در این زمینه وزارتخانه مربوطه برنامه‌های خوبی را در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه «این بسترها باید برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم شود» گفت: وقتی صحبت از اشتغال می‌شود نگاه مسئولین این است که کارخانه و پالایشگاهی را ایجاد کنند تا افرادی مشغول به کار شوند در حالیکه شرایط امروز مانند گذشته نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با استفاده از سرمایه خارجی می‌توانیم صنایعی مانند توریسم را فعال کنیم و از وضع فعلی خارج شویم. اما اگر برنامه‌ها و چشم‌اندازهایی که در اسناد بالادستی وجود دارد، دیده نشود در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهیم بود.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند