به گزارش ایرنا محمد تقی زاده روز سه شنبه در نشست خبری در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان با مشکلات زیاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، چند زبانه بودن، پراکندگی جغرافیایی و غیره روبه رو است که برای کاهش بازماندگی تحصیلی اجباری کردن دوره پیش دبستانی انجام گرفت و نوآموزان از چهار سالگی با فضای مدرسه آشنا می شوند.
وی گفت: همچنین با اجباری شدن دوره پیش‌دبستانی در حدود 15 هزار نیروی پیش‌دبستانی و حق‌التدریس در آموزش و پرورش خوزستان جذب شدند و در طول چهار سال گذشته در مجموع هفت هزار و 300 نیروی حق‌التدریس از طریق پیش‌دبستانی جذب شدند.
تقی‌زاده افزود: در سال تحصیلی گذشته در تمام کشور سه هزار نیروی حق‌التدریس جذب شدند اما آموزش و پرورش خوزستان چهار هزار و 300 نفر را جذب کرد و این موضوع کمک بزرگی به آموزش و پرورش و اشتغال خوزستان کرده است.
تقی‌زاده با اشاره به برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان که با 20 اولویت تدوین شده گفت: اولویت نخست ما در این برنامه توسعه پیش‌دبستانی و اولویت آخر نیز کنکور است؛ در بحث پیش‌ دبستانی رتبه نخست کشور را در میزان پوشش نوآموزان کسب کردیم.
وی ادامه داد: در بحث کنکور تا سال 92، خوزستان رتبه 27 کشور را داشت که با اقدامات انجام شده از رتبه 27 به 19 افرایش یافت؛ در کنکور پارسال 147 نفر در خوزستان رتبه کمتر از هزار کسب کردند که این آمار امسال به 170 نفر افزایش یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درادامه با اشاره به توجه به مدارس دخترانه بیان کرد: به دلیل مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و اینکه گاهی در برخی خانواده‌ها به دختران توجه کافی نمی شود، توجه ویژه به مدارس دخترانه و مسایل تربیت بدنی ، جسمی بهداشتی و... مدارس دخترانه در اولویت قرار گرفت.
وی با اشاره به آمار بالای تقاضای انتقالی معلم ها از خوزستان گفت:در سال تحصیلی جاری حدود هفت هزار نفر متقاضی خروج از خوزستان بودند که با برخی محدودیت‌ها برای نقل و انتقالات 450 معلم منتقل شدند که از این تعداد 250 نفر از گذشته انتقال موقت داشتند.
تقی زاده درادامه افزود: آموزش و پرورش خوزستان از شرکت ها و دستگاه های اجرایی طبق قانون مطالباتی را دارد که سال ها است پرداخت نشده است و اداره کل امور مالیاتی در وصول این مطالبات می توانست کمک کند که این همکاری را نداشت.
وی با اشاره به اینکه سرانه دانش آموزی پاسخگوی نیازهای آنها نیست بیان کرد:پارسال برای جمعیت یک میلیون و 50 هزار نفری دانش آموزان خوزستان 10 میلیارد ریال سرانه دانش آموزی اختصاص یافته بود که سرانه هر دانش آموز حدود 10 هزار ریال بود که این رقم هیچکدام از نیازهای دانش آموزان را حل نمی کند و برای رفاه حال دانش آموزان شرکت ها و دستگاه ها باید مطالبات خود را به آموزش و پرورش پرداخت کنند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.