به گزارش ایرنا نورالله حسن زاده شامگاه یکشنبه در میزگرد بررسی تحولات اقتصادی استان خوزستان در حاشیه نمایشگاه هفته دولت افزود: با بازرسی های صورت گرفته در استان خوزستان نیز چندین واحد محتکر بسته شدند.
وی خاطر نشان کرد: ابن بازرسی ها در واحدهای مختلف از جمله میدان میوه و تره بار و فروشگاه ها ادامه دارد تا با عده ای که به حق خود قانع نیستند برخورد شود.
حسن زاده در خصوص گرانی لوازم خانگی نیز یادآور شد: چند کارخانه تولید کننده لوازم خانگی در کشور وجود دارد که اخیرا ضمن گران کردن اجناس خود آنها را روانه بازار نکردند که همین احتکار نیز مشکلات زیادی را به وجود آورد.
وی با اشاره به شوک وارده ناشی از اعلام نرخ ارز به بازار در هفته های گذشته تصریح کرد: یکی از تاثیرات این مساله گران شدن مواد اولیه مورد نیاز برای کارخانه ها و واحدهای تولیدی بود.
به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت عده ای به اطلاعات ارزی و بورس دسترسی دارند که از همین راه رانت های کلانی نیز صورت می گیرد البته این مساله قابل تغییر و اصلاح است.

**انبارداری با احتکار متفاوت است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این نشست با اشاره به تفاوت انبارداری و احتکار گفت: عرضه متناسب با نیاز بازار را نمی توان احتکار نامید.
به گفته امید حاجتی اقتصاد به هم وابسته است و تاثیر بالا رفتن نرخ ارز بر سایر کالاها از جمله کالاهای اساسی مردم قابل مشاهده است به طوریکه هر زمان موج تورمی بر اقتصاد وارد می شود تاثیر خود را بر قیمت کالاها و خدمات و طلا می گذارد.
وی تصریح کرد: بسته های تحریمی جدیدی علیه ایران درحال تدوین است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم علاوه بر ارز بر سایر کالاها و خدمات هم تاثیر می گذارد.
حاجتی یکی از مهم ترین تحریم ها را تحریم ها در حوزه صادرات نفت دانست و افزود: زمانی که صادرات نفت ایران کمتر شود ارز کمتری وارد کشور می شود از همین رو برای پاسخگویی نیازهای بازار باید به دنبال تامین اسکناس باشیم.
وی درخصوص اقدامات دولت گفت: دولت کارگروهی فرابخشی برای بررسی اثرات و تبعات تحریم ها بر بخش های مختلف تعیین کرده است تا متناسب با آن برنامه های خود را تنظیم کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطر نشان کرد: احتمالا بین واردات کالاهای اساسی و مصرفی تفکیک صورت گرفته و ارز دولتی تنها به واردات کالاهای اساسی اختصاص یابد که این امر امکان مدیریت بخشی از نیازهای اقشار آسیب پذیر را فراهم می کند.
نمایشگاه ویژه هفته دولت یکشنبه شب با حضور استاندار خوزستان،مدیران دستگاه اجرایی با بیش از 50غرفه در محل نمایشگاه بین المللی اهواز آغاز به کار کرد.
دراین نمایشگاه 45 دستگاه اجرایی حضور دارند و دستاوردهای دولت و فعالیت های خود را به مردم ارائه می دهند.
این نمایشگاه از چهارم تا هفتم شهریور ماه سال جاری به مدت چهار روز از ساعت 19 الی23 پذیرای بازدید کنندگان، کارشناسان، صاحبان صنایع و متخصصان در محل دائمی نمایشگاه اهواز می باشد.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.