به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی خوزستان، جانشین مرزبانی خوزستان گفت: پنج فروند شناور قانونشکن و فعال در عرصه سوخت قاچاق در آبراه اروند توسط ماموران این فرماندهی توقیف شد.
سرهنگ نادر سهیلی افزود: دلایل و مستندات موجود حاکی از این است که شناورهای توقیف شده که با هدف صیادی اقدام به بارگیری بیش از 14 هزار لیتر مواد سوختی یارانه ای کرده بودند، پس ازگذشت چهار روز از سفر دریایی بدون هیچگونه فعالیت صیادی و تنها با هدف فروش این مقدار مواد سوختی به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس هنگام خروج از آب های کشور توسط دریابانان آبادان متوقف شدند.
وی گفت: شناورهای مذکور توقیف و ناخدای آنها به اتهام اقدام غیرقانونی و قاچاق سوخت دستگیر و با تشکیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر نیز گفت: ماموران این پایگاه با هدف مقابله با قاچاق و فروش غیرقانونی مواد سوختی در مرزهای دریایی استان، روز شنبه سه فروند شناور صیادی به همراه تعدادی از عوامل خرید و فروش غیرقانونی سوخت را در آبهای شمال خلیج فارس به اتهام قاچاق سوخت شناسایی و توقیف کردند.
سرهنگ ایرج زکوی با تاکید بر برخورد جدی با قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی افزود: دلایل و مستندات موجود حاکی از این است که شناورهای توقیف شده که با هدف صیادی اقدام به بارگیری بیش از 10 هزار لیتر مواد سوختی یارانه ای کرده بودند، بدون هیچگونه فعالیت صیادی و تنها با هدف فروش این مقدار مواد سوختی به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به فروش غیرقانونی گازوییل قاچاق کردند.
فرمانده پایگاه دریابانی آبادان همچنین گفت: بیش از پنج هزار لیتر سوخت قاچاق نیز در جاده آبادان و اروند کنار توقیف شد.
محمدعلی موسیوند افزود: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، یک خودروی باری حامل سوخت قاچاق در محور آبادان و اروند کنار توقیف شده است.
وی گفت: محموله کشف شده به همراه متهم مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شد.

** کشف محموله داروهای نیروزا
جانشین مرزبانی خوزستان همچنین از کشف محموله داروهای نیروزا و پرورش اندام در پایگاه دریابانی آبادان خبر داد.
سرهنگ نادر سهیلی گفت: به منظور مبارزه قاطع با قاچاق کالای ممنوعه، مقدار قابل توجهی قرص نیروزا، پودر بدن سازی و داروهای لاغری و پرورش اندام با هماهنگی مرجع قضایی در آبادان کشف و ضبط شد.
وی ارزش تقریبی این کشفیات را بیش از 25 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این محموله کالای ممنوعه با هوشیاری مرزبانان خوزستان و در آبراه بین المللی اروند کشف و توقیف شد.
سهیلی همچنین از کشف محموله مسواک قاچاق توسط دریابانان آبادان خبر داد و گفت: ماموران هنگام کنترل شناورهای عبوری در سواحل آبی خوزستان، به یک فروند شناور تجاری که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بندر چوئبده در حرکت بود مظنون و آن را متوقف کردند.
وی با اشاره به دستگیری ناخدا و 2 نفر از خدمه، افزود: 512 هزار و 400 عدد مسواک بدون مجوز، که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور تهیه و بارگیری شده بود را کشف کردند.
کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را بالغ بر 25 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد کردند.

** کشف و ضبط 30 کیلوگرم مواد مخدر در خرمشهر
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: یک فروند شناور صیادی حامل بیش از 30 کیلوگرم مواد مخدر در نوار مرزی خرمشهر کشف و ضبط شد.
عبداله نظرپور افزود: به دنبال اطلاع ماموران مرزبانی خوزستان مبنی بر ورود یک محموله مواد مخدر به کشورمان، با تشدید اقدامات امنیتی کنترلی تحقیقات اطلاعاتی گسترده ای برای شناسایی و دستگیری عاملان در دستور کار ماموران مرزبانی هنگ مرزی خرمشهر قرارگرفت.
وی اضافه کرد: در این عملیات 20 کیلوگرم حشیش، 10 کیلو گرم تریاک و 12 گرم شیشه از شناور توقیف شده کشف و متهمان به همراه مواد مخدر کشف شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قانونی شدند.
نظرپور در ادامه گفت:یک فروند شناور باری نیز با بیش از 6 هزار قوطی کنسرو زیتون و سه هزار و 780 بطری روغن زیتون قاچاق در آب های شمالی خلیج فارس اروند توقیف شد.
وی اشاره به دستگیری 6 متهم در این زمینه افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را چهار میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهم تحویل مراجع مربوطه شد.
9754/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.