فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از بازداشت باند سه نفره حفاران غیرمجاز در شهرستان رامشیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ پاسدار حسین بهداروند اظهار کرد: با توجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رامشیر، طی گشت و سرکشی پرسنل پایگاه حفاظت شهرستان رامشیر از تل باستانی و ثبت ملی "طبره" سه نفر درحال حفاری به ابعاد 2*2 و به عمق 1.5متر مشاهده شدند.

وی ادامه داد: مسئول پایگاه حفاظت با همکاری دو تن از دوستداران و حافظان آثار تاریخی آن شهرستان که همواره همکاری مستمر با این یگان دارند و در چندین عملیات انهدام باند و دستگیری حضور داشتند، به‌ دلیل جلوگیری از متواری شدن مجرمین با سرعت عمل و با یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری این سه حفار غیرمجاز شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که پس از دستگیری این حفاران توسط عوامل پایگاه یگان حفاظت رامشیر، طی تماس با نیروهای انتظامی و حضور آنان، این افراد تحویل مراجع انتظامی و قضایی داده شدند، افزود: ضمن تشکیل پرونده، موضوع از مراجع قضایی در حال پیگیری است و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.