به گزارش ایرنا حسین جعفر خادم روز سه شنبه در دومین همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان درخصوص مشکلات این صندوق افزود: خشکسالی و پرداخت نشدن به موقع تعهدات دولت به کشاورزان در زمینه کشت های تضمینی سبب کاهش درآمد کشاورزان و تمدید نشدن حق بیمه می شود.
وی با درخواست پرداخت تعهدات دولت به کشاورزان یادآور شد: در این صورت کشاورزان به منابع درآمدی خود دست یافته و اقدام به تمدید حق بیمه خود می کنند.
جعفر خادم نبود آموزش لازم به کارگزاران را از دیگر مشکلات موجود دانست و گفت: در این زمینه کلاس هایی برای کارگزاران برگزار می شود.
به گفته وی نبود اعتماد سازی در میان جامعه هدف و همچنین اطلاع رسانی ضعیف از دیگر مشکلات این صندوق در خوزستان است، همچنین کمبود نیروی انسانی در سازمان سبب شده تا به موقع پاسخگوی سوالات کارگزاران و بیمه شدگان نباشیم.
وی با بیان اینکه خوزستان از نظر تعداد ثبت نام بیمه شدگان رتبه چهارم کشور را دارد، ادامه داد: بیش از یک میلیون و 650 هزار خانوار در کشور زیر پوشش این صندوق هستند که بیش از 81 هزار خانوار آن خوزستانی هستند.
جعفر خادم خاطر نشان کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سال 84 و بر اساس نظام ساختار رفاه و تامین اجتماعی تاسیس شد و در راستای این نظام دولت مکلف شد تا جامعه هدف این صندوق را زیرپوشش قرار دهد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور روز سه شنبه در دومین همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان شرکت کرد.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.