اردشیر شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کاروان دانش آموزان خوزستانی به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان به دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) تبریز اعزام شدند، بیان کرد: به منظور فراهم کردن زمینه مناسب برای یادگیری دانش آموزان و آشنایی دانش آموزان با کارهای پژوهشی، جشنواره جابربن حیان در مدارس خوزستان برگزار شد.
وی در ادامه با اشاره به کارکردهای این جشنواره علمی دانش آموزی، افزود: رشد روحیه علمی، تفکر خلاق، توسعه مهارت های حل مساله، تقویت شناخت دانش آموزان، پیش بینی فرصت هایی که در آن دانش آموزان دوره ابتدایی با راهنمایی معلمان و همکاری والدین وارد تلاش نظام مند علمی شوند و همچنین بسترسازی برای شناخت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان ابتدایی از جمله مهمترین کارکردهای این جشنواره کشوری است.
شجاعی بیان کرد: در مرحله استانی این جشنواره تعداد 169 دانش آموز با 66 اثر به عنوان منتخب استانی مورد تقدیر قرار گرفتند که از این تعداد هشت اثر از 17 دانش آموز به مرحله ی کشوری راه یافتند.
طرح جابربن‌حیان عنوان پروژه‌ای است که در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی در حال اجرا است.
در این طرح دانش آموزان با بستر مطالعات و تحقیقات آکادمیک و فراهم کردن امکان شکوفایی استعدادهای خود آشنا می شوند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.