محمد محسنی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار مسافرانی که از ابتدای امسال تا اواخر مردادماه جاری به وسیله کشتی از خرمشهر به کویت سفر کردند 9هزار و 206 نفر عنوان کرد و افزود: تردد مسافران در قالب 144 سفر دریایی انجام شده است.
وی نرخ مناسب سفر دریایی نسبت به سفر هوایی، بالا بودن ضریب ایمنی حمل و نقل دریایی و بهره مندی از جذابیت های گردشگری دریایی را از جمله مزایای این نوع سفر بیان کرد.
محسنی در ادامه گفت: کشتی مسافری 'نگین' از نوع کاتاماران با ظرفیت 235 مسافر در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از کویت به بندر خرمشهر و در روزهای دوشنبه و پنجشنبه از بندر خرمشهر به کویت مسافران را جابجا می کند.
وی در خصوص پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر اظهار داشت: این پایانه با وسعت 6 هزار متر مربع مجهز به امکانات پیشرفته با ظرفیت خدمات رسانی به یکهزار و 200 مسافر در روز از سال 86 تاکنون در بندر خرمشهر راه اندازی شده است.
به گفته وی خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت پیش از جنگ تحمیلی در بندر خرمشهر فعال بوده و با شروع دوران بازسازی از سال 73 توسط یک فروند کشتی با ظرفیت250 مسافر مجددا راه اندازی شد و فعالیت آن تاکنون بدون وقفه ادامه دارد.
نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت 30 هکتار در دستور کار قرار دارد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.