یک طرح توسعه ای در بیمارستان آپادانا اهواز در قالب یک واحد درمانی با 12 اتاق عمل جراحی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این طرح در مساحت 1500 متر مربع و با صرف 12 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، تجهیز و راه اندازی و قابلیت انجام 100 عمل در شبانه روز در تخصص های مختلف اجرا شده است.

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح این طرح اظهار داشت: حمایت از چنین اقداماتی در بخش بهداشت و درمان وظیفه ما است. همواره گفته می شود توریست ها در استان رفت و آمد دارند اما خدمات درخوری دریافت نمی کنند و این موضوع مطرح بوده که ماندگاری توریست ها و ارائه خدمات و درآمدزایی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خوزستان افزود: برای رونق توریست درمانی باید شرایطی فراهم کنیم که توریست ها احساس رفاه و ارائه خدمات جامع در استان داشته باشد تا برای آنها رغبت ایجاد شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: ثبات در تصمیم گیری ها و قوانین برای جذب توریست ها حایز اهمیت است و موجب رونق در این عرصه می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همه باید برای این هدف کمک کنیم و از بخشی نگری پرهیز کنیم. کیفیت کار پزشکان ما و رسیدگی به امور برای این کار یک مشوق محسوب می شود و با وجود اساتید و پزشکان بزرگی که در استان داریم شایسته نیست برخی از خدمات پزشکی در استان ارائه نشود.

شریعتی  یادآور شد: پزشکان ما سرمایه های اجتماعی و چه بسا اقتصادی استان هستند و باید آنها را تکریم کنیم و فضا را برای سرمایه گذاری آنها تسهیل کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان بخش دولتی نباید با بخش خصوصی موازی کاری کند، عنوان کرد: در مواردی که بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان فعال است بخش دولتی نباید وارد شود و تنها موارد خاصی را که بخش خصوصی به دلیل به صرفه نبودن فعال نیست بخش دولتی باید پوشش دهد.

شریعتی اضافه کرد: بخش دولتی با بخش خصوصی نباید در این حوزه رقابت کند بلکه بخش خصوصی با بخش خصوصی باید رقابت کند و باید در کنار بخش خصوصی باشیم و مشکلات شان را مشکلات خود بدانیم و حمایت کنیم و سعی ما هم همین بوده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بایست باورهای نادرست رایج در جامعه در خصوص توانمندی های بهداشت و درمان استان را اصلاح کنیم، بیان کرد: در این راستا نیاز به بروز کردن خدمات و تکنولوژی داریم تا شهروندان برای امور درمانی به خارج از استان سفر نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.