به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهرستان، با اشاره به نامگذاری 31 مرداد بنام روز صنایع دفاعی افزود: امروز ایران به عنوان قدرت برتر منطقه است و شاهدیم تصمیمی در دنیا بخصوص منطقه گرفته نمی شود، مگر اینکه نظر ایران را داشته باشد.
وی اضافه کرد: ملت ایران توانسته عمق استراتژیک خود را در منطقه گسترش دهد و استراتژی خود را به دشمنان خود، شیطان بزرگ و ایادی او مثل رژیم اشغالگر و آل سعود، تحمیل کند.
رئیس دانشگاه مالک اشتر، با بیان اینکه 2 حادثه جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی به ما درس های بزرگی داد، گفت: امروز صنعت دفاعی ما به مرحله ای رسیده که ایران نه تنها همه نیازمندی های صنعتی کشور را تامین می کنند بلکه در حوزه ها متعدد توان تامین محصولات استراتژیک را در سطح منطقه دارد.
وی ادامه داد: ایران موشک های متعدد کوتاه برد، میان برد و دور برده را تولید کرده و دیدیم که موشک ما با طی 700 کیلومتر در دیرالزور به هدف خورد، وسایل ضد تانک، ضد زره، ضد راکت، کشتی های و ناوچه های دریایی، اژدرها، هواپیماهای نظامی با سرنشین و بدون سرنشین، سیستم های جنگ الکترونیک و نبرد سایبری، انواع سامانه های متحرک و زمینی و فوق مدرن از جمله تجهیزاتی هستند که جمهوری اسلامی ایران توانسته به تولید برساند.
شفقت با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی با استفاده از همه ظرفیت ها به عنوان یک قدرت برتر در تولید فناوری های دفاعی سطح کشور و در منطقه است، گفت: صنعت دفاعی کشور از همه ظرفیت‌های دانشگاهی و صنعتی و شرکت های دانش بنیان کشور استفاده کرده و همه نوع تجهیزات مدرن مورد نیاز خود را تامین می کند که این شرایط قابل قابل مقایسه با شرایط وابستگی نظامی ما قبل از انقلاب نیست.
معاون وزیر دفاع اظهار داشت: در زمان طاغوت وابستگی صنعت دفاعی به بیگانگان بسیار زیاد بود و دخالت سیطره وار استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا وجود داشت، به طوری که نیروهای مسلح در آن زمان در اختیار بیگانگان بودند.
وی افزود: الگوی تسلیحاتی کشور در رژیم پهلوی بر مبنای توازن شرق و غرب شکل گرفته بود و ایران با تمایل به غرب، به عنوان پایگاه آمریکایی ها در مقابل شوروی نقش ایفا می کرد و با خرید مدرن ترین تجهیزات نقش ژاندارم منطقه را داشت.
شفقت اضافه کرد: در رژیم پهلوی 40 هزار مستشار آمریکایی در نیروهای مسلح ایران حضور رسمی داشتند و مکاتبات نشان می دهد که این نظامیان در تعیین بودجه نظامی دخالت داشتند که این مساله عمق نفوذ دشمنان را در نیروهای مسلح نشان می دهد.
رئیس دانشگاه مالک اشتر، انقلاب اسلامی را سرمنشاء تحولات عظیم در کشور و منطقه دانست و گفت: از 40 سال پیش با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی به ایران حمله همه جانبه شده که ترورهای متعدد، جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم ها از آن جمله اند که اگرچه به ایران ضربات سنگین زدند اما ما پیروزمندانه از آنها بیرون آمدیم.

9754/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.