محمد سبزه زاری پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از روز شنبه به بعد دمای استان روند کاهشی خواهد داشت و در این وضعیت تثبیت می شود.
به گفته وی، طی هفته آینده پیش بینی می شود دمای استان بین 45 درجه تا 47 درجه سانتیگراد باشد.
وی همچنین اظهار داشت: تابستان امسال بیشترین روزهای متوالی با دمای بالای 51 درجه را شاهد بوده ایم.
سبزه زاری اضافه کرد: در تابستان پارسال بیشترین دما در اهواز اتفاق افتاد و به 54 درجه رسید اما امسال بالاترین دمای اهواز 52 درجه و ام التمیر 53 درجه را در تیر ماه تجربه کرد.
وی بیان داشت: طی 24 ساعت گذشته شوش با 46 درجه و ایذه با 23 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده اند و طی همین مدت نیز حداکثر و حداقل دمای اهواز 45 و 29 درجه سانتیگراد بوده است.
*کاهش دید در دود
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه درباره آتش سوزی تالاب هورالعظیم در یک ماه اخیر گفت: غلظت دود ناشی از این آتش سوزی بسیار شدید بوده به طوری که در برخی روزها دید افقی در شهرهای بستان و هویزه به کمتر از 50 متر رسیده است.
وی افزود: این آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم اتفاق افتاده اما هنگامی که جهت باد شمال غرب به جنوب شرق باشد، شهرهای خوزستان را فرا می گیرد.
سبزه زاری اظهار داشت: با توجه به اینکه در محل آتش سوزی (خاک عراق) دستگاه و دیده بانی نداریم از وضعیت اطلاعی در دست نیست و امکان پیش بینی نیز برای ما وجود ندارد.
وی با بیان اینکه عوامل آتش سوزی هورالعظیم می تواند طبیعی یا غیرطبیعی باشد، گفت: در تیر ماه امسال دما به شدت بالا رفته بود و از سوی دیگر رطوبت منطقه نیز به شدت کاهش یافته، به طوری که هور عراق به کلی خشک شده است، اینها باعث می شود که شرایط طبیعی برای آتش سوزی تالاب فراهم شود.
آتش سوزی در هورالعظیم در خاک عراق بیش از یک ماه است که آغاز شده است. دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی تا 6 شهرستان را درگیر می کند. در روزها و شب های اخیر اهالی شهرستان های هویزه و دشت آزادگان و اهواز از شدت دود خفه کننده شکایت کرده اند. روند اطفای حریق در این تالاب که پیش از این به وسیله بالگرد و هواپیمای آبپاش انجام می شد، از یک هفته پیش متوقف شده است.
9754/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.