محمود معزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای اجرای بند هفتم تفاهم نامه بین وزارت آموزش وپرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور، طرح همکاری خانه و مدرسه برای سومین سال پیاپی در اهواز اجرا می شود.
وی با اشاره به رشد 4 برابری خانواده های زیر پوشش این طرح، توضیح داد:پارسال این طرح در 4 مدرسه ناحیه یک و ناحیه سه اهواز و با مشارکت 40 خانواده اجرایی شد و در سال تحصیلی جدید این طرح با مشارکت 160 خانواده در 16 مدرسه نواحی چهارگانه اهواز اجرا می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در این طرح دانش آموزان و خانواده های آنها به مدت هشت هفته زیر پوشش آموزش مهارت های زندگی اجتماعی قرار خواهند گرفت،افزود: این آموزش ها می تواند نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و خانواده های آنها داشته باشد.
معزی بیان کرد: توانمندسازی دانش آموزان سال اول ابتدایی، آموزش مهارت های زندگی اجتماعی و گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده و بهبود تعامل آنها با نهاد مدرسه از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی گفت: دارا بودن مدیر و معلم ابتدایی توانمند بر اساس شاخص های ارزشیابی، وجود فضای آموزشگاهی مناسب و نقشه خطرپذیری مناطق و نواحی خوزستان از جمله معیارهای اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان برای انتخاب مدارس زیرپوشش طرح است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.