به گزارش ایرنا داود دارابی روز سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: عملیات شمع کوبی ساحل سازی رودخانه کارون 2 بال شمالی به طول 800 متر با اعتبار 160 میلیارد ریال و احداث پیاده رو به طول 6 متر، پله و نرده گذاری در ضلع شمالی با اعتباری به میزان 250 میلیارد ریال در حال انجام است.
وی کل اعتبار تخصیصی به پروژه های عمرانی خرمشهر را سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی، فروش اوراق مشارکت و بخشی از اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند اختصاص یافته است.
دارابی با بیان اینکه بخشی از پروژه های عمرانی و خدماتی آغاز شده و برخی در آستانه برگزاری مناقصه برای شناسایی پیمانکار هستند گفت: این طرح ها در قالب پروژه های ساحل سازی، پل سازی ، احداث پارک ها، معابر خرمشهر و ساماندهی محلات می باشند.
شهردار خرمشهر گفت: پروژه احداث پل سوم ' آزادی ' با اعتبار یکهزار و 700 میلیون ریال و پل 'منیخ ' با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت ، فراخوان و ارزیابی شده و در حال انتخاب پیمانکار است.
دارابی ادامه داد: در 6 ماه گذشته به همت مجموعه شهرداری و پشتیبانی شورای شهر 500 میلیارد ریال پروژه از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند نیز در خرمشهر شروع شد.
وی گفت: در این مدت بیش از 300 میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران سابق شهرداری، حقوق پرسنل و سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.
شهردار خرمشهر ساماندهی 13 محله در خرمشهر را از اهداف شهرداری در آینده نزدیک بیان کرد و گفت: اگر شرایط اقتصادی مناسب شد 400 میلیارد ریال از محل بودجه شهرداری برای ساماندهی 13 محله در خرمشهر هزینه خواهد شد.
دارابی افزود: در سفر اخیر معاون سازمان برنامه و بودجه به خوزستان درخواست های شهرداری در قالب سه پروژه با اعتباری به میزان یک هزار و 400 میلیون ریال به وی ارائه شد که در دست پیگیری است.
خرمشهر از شهرهای جنوبی استان خوزستان در محل تلاقی رودخانه‌های اروندرود و کارون قراردارد.
ارتباط شمال و جنوب شهر خرمشهر از طریق 2 پل احداثی بر روی رودخانه اروند برقرار است.
پل شناور منیخ در جنگ تحمیلی ساخته شد که ارتباط بین روستا های منیخ و حفار شرقی را با جمعیت بیش از 10هزار نفر به مرکز شهر برقرار می کند.
7100/7165/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.