به گزارش ایرنا امیر عیسی زاده شامگاه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران دزفول در تالار ارشاد خبرنگاری را حرفه ای سخت و دشوار دانست و افزود:شهیدان زیادی برای رسالت اطلاع رسانی و قلم جان خود را از دست دادند.
وی افزود:در شرایط فعلی که برخی افراد با گرفتن یک دوربین در دست خود را خبرنگار دانسته و اقدام به خبرپراکنی در فضای مجازی می کنند مرزی بین خبرنگار واقعی و خبرنگارنما مشخص نشده است و انتشار برخی اخبار از سوی افراد خبرنگارنما هزینه های زیادی به جامعه تحمیل کرده است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اضافه کرد:خبرنگاران باید اصل آزاداندیشی را سرلوحه قرار داده و به دنبال ایجاد اتحاد و انسجام اقشار مختلف جامعه باشند.
عیسی زاده افزود:در حال حاضر که روزنامه های کاغذی جای خود را به روزنامه های الکترونیکی داده اند خبرنگاران نیز باید با دانش روز هماهنگ شده و در جهت ارتقای کیفی حرفه خود کوشا باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز با بیان اینکه دفاع از حقوق بحق مردم با خطرات و صدماتی همراه است گفت:وظیفه خبرنگاران بیان،شناسایی ،بررسی و انتقال مشکلات مردم به مسئولان است .
عظیم سرافراز افزود:خبرنگاران باید با اخبار خود نشاط،شادابی ،اعتماد و دلگرمی را در جامعه ترویج دهند لذا نباید احساسات را با قلم خود درگیر کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات خبرنگاران پرداخت و گفت:هنوز مشکل بیمه،وام و دیگر مشکلات خبرنگاران حل نشده که باید از آنها حمایت و مشکلاتشان بررسی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول همچنین به خبرنگاران توصیه کرد رعایت امانت کرده و در انتشار اخبار حفظ آبرو کنند.
محمد ناصحی خبرنگار پیشکسوت دزفول نیز بر رعایت اخلاق خبرنگاری تاکید کرد و گفت:متاسفانه برخی خبرنگاران به معامله و تجارت به جای انتشار اخبار صحیح روی آورده اند .
وی ادب،متانت،بردباری ، صبر و احترام به مردم را از ویژگی های خبرنگار دانست و گفت: متاسفانه تاکنون هیچ تشکل صنفی برای خبرنگاران دزفول تشکیل نشده و هیچ متولی حاضر به پیگیری مشکلات این قشر نیست.
وی افزود:تحلیل منصفانه و واقعی،عدم وابستگی به گروه و دسته خاص و ارائه راهکار همراه با انتقاد از دیگر ویژگی های خبرنگار است.
محمدعلی فریدپناه از خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز نداشتن تشکل صنفی خبرنگاران را از مهمترین مشکلات این قشر عنوان کرد و گفت:مسئولات باید در برابر انتقادات سازنده خبرنگاران آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند .
نادر سعادتی فرد رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان دزفول نیز گفت:تاکنون دوره های آموزشی برای خبرنگاران برگزار شده و از خبرنگاران انتظار می رود در دوره های آموزشی دیگری که در آینده برگزار می شود شرکت کنند.
در این آئین از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در دزفول تجلیل شد.
17 مرداد مصادف با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.