به گزارش ایرنا نخستین جشنواره با عنوان رسانه و بندر خرمشهر یکشنبه با حضور مدیران رسانه ای، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر در سالن آمفی تئاتر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار و از خبرنگاران برتر این جشنواره تقدیر شد.

***بخش گزارش:
در بخش گزارش هیات داوران جشنواره با تاکید برنقش ضروری در پدید آوردن گزارش هائی که بتواند خرمشهر را پس از گذشت 30 سال از پایان جنگ از دریچه تصویری واقع بینانه منعکس نماید سه گزارش را انتخاب و حائز رتبه بندی دانسته است.
هیات داوران رتبه سوم در رشته گزارش نویسی را به واسطه بهره مندی از موضوع مناسب و تنوع منابع برای خلق یک اثر، را به گزارش:«مهار تانکر آتش گرفته 15 هزار تنی....» به آقای 'محسن یوسفی' از خبرگزاری فارس خرمشهر اختصاص داد.
رتبه دوم در رشته گزارش نویسی به خاطر بهره مندی اثر از قدرت خیالپردازی و تصویر سازی مناسب و همچنین صداقت در ارائه یک متن صمیمانه به گزارش:« نجات روی آب....» به سرکار خانم 'سیده فاطمه هلالات' از خبرگزاری مهر حوزه خرمشهر اختصاص یافت.
رتبه نخست رشته گزارش نویسی به واسطه قدرت استدلال و پیوستگی و هارمونی اثر گذار به گزارش: 'بازگشت کشتی های بزرگ به بنادر خرمشهر و آبادان.... به سرکار خانم 'سمانه واحدی راد' از مجله حمل و نقل تهران اختصاص یافت.

***بخش خبر:
در این رشته مهم فقط 2 نفر حائز رتبه شدند و از این جهت رتبه دوم در رشته خبر به علت بهره مندی از ارزش خبری 'دربرگیری' وسوژه ای بهنگام به خبر 'مشارکت بندر خرمشهر در تامین آب شرب بخشی از روستاها' به آقای'عباس عامریان' از خبرگزاری تسنیم و نیز رتبه اول به واسطه بهره مندی مناسب از ارزشهای خبری به ویژه «دربرگیری و فراوانی» و ادبیات روان و منسجم به خبر ارسالی تحت عنوان«92 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور جذب شد» ،به سرکار خانم' کمیله حجازی' خبرنگار ایرنا دفتر آبادان اختصاص یافت.

***بخش تیتر:
رتبه دوم بخش تیتر به علت برخورداری از ابهام و ایجاز مناسب به تیتر: «آتش نشانی،عطش جام رمضان را فرو نشاند» به آقای حبیب الله بهرامی از صدا و سیما آبادان ونیز رتبه اول در بخش تیتر به واسطه ابهام آفرینی موثر وایجاز آفرینی از تضاد واژه ها به تیتر«آتش آب با مشارکت بندر خرمشهر فرو نشست» به سرکار خانم 'فاطمه رکن الدینی' از آبادان اختصاص یافت.

***بخش عکس:
تنها شرکت کننده فعال در حوزه عکس با مضمون بندر یعنی «امین انصاری» از آبادان به عنوان رتبه نخست معرفی شد .

به گزارش ایرنا فراخوان جمع آوری آثار نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری با عنوان ' رسانه و بندر' از اول فروردین ۹۶ تا اول تیر ۹۷ اعلام شده که شرکت کنندگان آثاری که در فاصله زمانی اول فروردین ۹۶ تا اول تیر ۹۷ در یکی از نشریات سراسری، استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان منتشر کرده‌اند را به دفتر جشنواره ارسال کنند .
7100/7165/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.