به گزارش ایرنا مدیر آب و فاضلاب دزفول روز دوشنبه در آئین کلنگ زنی این طرح گفت: اجرای این طرح از سالها پیش از اولویت های آب و فاضلاب دزفول بود که اکنون با مساعدت و پیگیری مسئولان به نتیجه رسید.
جمال الدین برفر افزود:فاضلاب کوی طالقانی و مدرس که از مناطق پرجمعیت و محروم شهر دزفول هستند از طریق شبکه سنتی دفع می شد ضمن اینکه فاضلاب این مناطق پس از ورود به مزارع کشاورزی برای آبیاری مزارع مصرف می شد.
وی ادامه داد:فاضلاب آلوده مناطق مذکور موجب آلودگی محیط زیست شده و بهداشت اهالی منطقه را به خطر انداخته که با اجرای شبکه آبیاری مدرن فاضلاب این مناطق به صورت کاملا بهداشتی دفع می شود.
برفر با بیان اینکه بخش آب وفاضلاب دزفول در مسیر توسعه قرار گرفته است هزینه اجرای شبکه فاضلاب و 2 ایستگاه پمپاژ در مناطق طالقانی و مدرس دزفول را 350 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:با اجرای این طرح به طول 25 کیلومتر فاضلاب پنجهزار و 700 انشعاب خانگی جمع آوری می شود.
وی گفت:طرح جمع آوری شبکه فاضلاب زیباشهر دزفول نیز که یکی از مهمترین مشکلات شهر دزفول می باشد در مرحله نهایی شدن است و بزودی کلنگ زنی خواهد شد.
برفر همچنین در خصوص توسعه شبکه آب دزفول گفت:با اجرای طرح های در دست اجرا در دزفول مشکل افت فشار آب در مناطق آزادگان ،فرهنگ شهر،86 هکتار و شهرک های صنعتی برطرف خواهد شد.
مهرداد قنواتی زاده معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نیز در این آئین گفت:این طرح در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار با تراکم بالای دزفول آغاز شده که تلاش می شود در مدت 20 ماه به مرحله بهره برداری برسد.
وی افزود:با اجرای این طرح و احداث 2 ایستگاه پمپاژ فاضلاب امکان اجرای طرح های دیگری در زمینه جمع آوری فاضلاب در شهر دزفول فراهم می شود.
قنواتی برآورد اولیه اجرای این طرح را 350 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:قطعا بیش از این اعتبار تا پایان اجرای طرح نیاز خواهد بود.
امیر عیسی زاده سرپرست فرمانداری دزفول نیز گفت:شهرستان دزفول در سالهای اخیر شاهد طرح های بزرگی در بخش آب و فاضلاب بوده است.
وی افزود:در حوزه آب وفاضلاب با رشد نامتوازن امکانات در دزفول روبرو بودیم که با اجرای این طرح ها این رشد متوازن خواهد شد و کلیه مناطق این شهر به ویژه مناطق پرجمعیت از این خدمات بهره مند خواهند شد.
عیسی زاده بیان داشت:از تمام ظرفیت و امکانات برای خدمت رسانی به ساکنان مناطق کمتر برخوردار این شهرستان استفاده می شود تا این مناطق از محرومیت خارج شوند.
دزفول 107 هزار مشترک آب خانگی ، تجاری و صنعتی دارد.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.