حمیدبهداروندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال برای یازدهمین سال مراسم بزرگداشت سالگرد قیصرامین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس با عنوان همایش شعر در کوچه آفتاب به صورت ملی برگزار می شود افزود: هر ساله این مراسم به صورت استانی برگزارمی شد که امسال با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و دیگر مسئولان شهرستانی به صورت ملی برگزار می شود و از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.
وی با بیان اینکه فراخوان یازدهمین همایش ملی شعر در کوچه آفتاب ویژه یازدهمین سالگرد دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب امروز منتشر شد افزود: این فراخوان در سراسر کشور منتشر شده و شعرای دیگر استان ها نیز می توانند آثار خود را در این همایش ارسال کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند تلاش در جهت شناخت ویژگی های شخصیتی، علمی و ادبی شاعر فرزانه انقلاب زنده یاد دکتر قیصر امین پور،گسترش و توسعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس و شناسایی شاعران و پژوهشگران ملی به منظور رشد و اعتلای خلاقیت ها آفرینش های ادبی آنان را از اهداف این همایش عنوان کرد.
بهداروندی گفت: موضوعات آیینی،انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ویژگی های شخصیتی،علمی،ادبی و اجتماعی قیصر از محورهای این همایش است.
وی آخرین مهلت ارسال آثار شرکت کنندگان به این همایش را 20 مهرماه اعلام کرد و گفت:زمان برگزاری این همایش نهم آبان ماه در تالار همایش های این شاعر معاصر در زادگاهش گتوند است.
به گزارش ایرنا قیصر امین‌پور شاعر غزلسرای ایران دوم اردیبهشت سال 1338در شهرستان گتوند به دنیا آمد و پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی درسال 1378 ، بامداد سه شنبه هشتم آبان سال 1386در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.
وی نویسنده، شاعر، مدرس دانشگاه و از شخصیت‌های برجسته ادبیات در دوران بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و امروز آرامگاه این شاعر فرهیخته با طراحی شگفت انگیز و جالب به عنوان یکی از مناطق فرهنگی و گردشگری خوزستان توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر قیصر هستند. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار این شاعر نام آشناست.
قیصر امین پور در سال 1367 از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های 60 و 70 برگزیده شد.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ،جنت مکان،سماله، صالح شهر، ترکالکی و نیز 45روستا است.
6068/7467
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.