به گزارش ایرنا عبدالله کعبی شنبه در جمع خبرنگاران و مدیران روابط عمومی های استان های ساحلی خلیج فارس در آبادان اظهار داشت:در سال جاری در حدود 2 هزار و 200 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی، زیربنایی و خدمات شهری در شهرستان های آبادان و خرمشهر از سوی منطقه آزاد اروند در نظر گرفت شده است.
وی افزود:اعتبار عمرانی و خدمات شهری به صورت100درصد اختصاص می یابد و مشکلی در تامین منابع مالی آن نیست.
کعبی گفت:اعتبار تصویب شده در بخش عمران شهری در اختیار شهرداری های آبادان و خرمشهر به منظور اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی قرار می گیرد.
وی شهرستان های آبادان و خرمشهر را در مسیر توسعه و پیشرفت عنوان کرد و بیان داشت : منطقه آزاد اروند متولی بازسازی مناطق جنگی و عقب افتادگی های دروان جنگ شده است.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان جمعیتی بالغ با 500 هزار نفر و با وسعت بیش از سایر مناطق آزاد کشور را در برمی گیرد و ازاین رو خدمات ارائه شده در این منطقه کمتر در دید و توجه قرار می گیرد.
وی گفت:در سال گذشته فولاد کاوه خرمشهر فعالیت خود را آغاز کرد و بیش از 600 هزار تن فولاد تولید کرد و در آینده نزدیک با آغاز فعالیت فولاد جهان آرا با تولید سه میلیون تن فولاد در سال، منطقه آزاد اروند به قطب تولید فولاد در کشور تبدیل می شود.
کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع از ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور اظهار داشت : اگر ایجاد مناطق آزاد در کشور خوب نیست چرا بیشتر نمایندگان دنبال ایجاد منطقه آزاد در استان خود هستند.
وی گفت: بدون شک مناطق آزاد در ایجاد اشتغال و تولید و توسعه صادرات غیر نفتی نقش مهمی در کشور دارند.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
3015/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.