به گزارش ایرنا سید علی موسوی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند اظهار داشت: مراوده با
استان بصره عراق با 4.5 میلیون نفر جمعیت با توجه به حذف روادید و نزدیکی به منطقه آزاد اروند می تواند فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی این منطقه باشد.
وی واحدهای فعال شهرک های صنعتی در منطقه آزاد اروند را 166 واحد بیان کرد و گفت: تولیدات کالا در منطقه آزاد اروند در 11 صنعت از جمله صنایع و پتروشیمی، پالایشگاهی، پلیمری و شیمیایی، غذایی، نساجی، دریایی و فراساحلی، برق و الکترونیک، نیروگاه برق فشار قوی دارویی، و بهداشتی فلزی است.
وی گفت : مرز شلمچه ، بندر و دریانوردی خرمشهر ، 2 مرز آبی و خشکی هستند که از مهمترین مرزهای صادراتی منطقه آزاد اروند محسوب شده که در این منطقه فعال هستند.
موسوی حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند را 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در سال 92 سه هزار و 600 میلیون ریال بود درحالی که در سال 96 به 10 هزار میلیارد ریال رسید و امسال نسبت به مدت سال گذشته نیز از رشد مناسبی برخوردار است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند نیز در این نشست با بیان اینکه رسانه ها در ایجاد تحولات نقش برجسته ای ایفا می کنند، گفت: رسانه ها و وسایل وسایل ارتباط جمعی نقش مهم اطلاع رسانی و بیان عقاید را بر عهده دارند تا در جریان انتقال اطلاعات به عنوان ابزاری کارآمد برای هدایت جامعه استفاده شوند.
سیدمرتضی نعمت زاده ورود اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند را فرصت مناسبی برای رونق صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: صنعت گردشگری بستر بسیار خوبی برای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در منطقه فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند به رغم همه کاستی ها و کمبودها رونق اقتصادی در زمینه مختلف گردشگری به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن زیرساختهای مناسب در زمینه حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7100/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.