استاندار خوزستان در بازدید از ابر پروژه پالایشگاه بید بلند خلیج فارس عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه هایی که صندوق توسعه ملی به کمک بخش خصوصی سرمایه گذاری نموده، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، استاندار خوزستان، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن، مدیرعامل بانک پارسیان، نماینده بانک سپه، فرماندار و نماینده شهرستان بهبهان از ابر پروژه پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید شهید زاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی براساس نظام نامه اعتباری، اساسنامه و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برنامه های دولت جمهوری اسلامی با پشتیبانی از بخش خصوصی اقدام به ایجاد ساختارهای زیربنایی در سراسر کشور کرده و از پروژه های بزرگ زیربنایی پشتیبانی می نماید.

وی ادامه داد: در خوزستان چندین پروژه در دست پشتیبانی است که در این سفر به منظور پیگیری کارهای موجود و توسعه احتمالی پروژه ها در استان حضور یافتیم.

شهید زاده در پایان اظهار امیدواری‌کرد و افزود: با حمایت و کمک استاندار خوزستان و مسولین محلی برای مشکلات موجود استان چاره جویی شده تا  شاهد توسعه بیشتر و اجرای سیاست های صحیح دولت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی باشیم.

شریعتی  نیز در بازدید از این پروژه عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه هایی که صندوق توسعه ملی به کمک بخش خصوصی سرمایه گذاری نموده، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در 20 کیلومتری شهرستان بهبهان با 3/2 میلیارد دلار  هزینه بوده است.

وی ادامه داد: پروژه در طول 2 سال گذشته سرعت بسیار خوبی داشته و رضایت مندی بسیار خوبی هم در جهت اشتغال و هم در تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، که امیدواریم ظرف یکسال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار خوزستان درخصوص بازدید امروز اظهار داشت: امروز شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، افخمی مدیر عامل بانک صنعت و معدن و جمعی از مدیران بانکی کشور در پالایشگاه بید بلند خلیج فارس حضور یافتند تا از نزدیک روند پیشرفت کار را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی ادامه داد: بانک های عامل، بانک صنعت و معدن ، بانک سپه همه و همه در این ابر پروژه درگیر کار هستند و لازم بود که با حضور در محل از روند اجرای پروژه مطلع شوند.

شریعتی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با کمک این عزیزان پروژه های زیرساختی در حوزه های مختلف را در استان خوزستان به پیش ببریم و مشکلات و معضلات خوزستان را به حداقل رسانده و سهم خوزستان را در تولید ناخالص ملی بیشتر و بیشتر کنیم.

وی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که صنایع پائین دستی این پروژه که یک مجتمع پتروشیمی است و مواد تولیدی و محصول این پروژه را که یکی از مواد آن پروپان است را به پلی پروپیلن تبدیل کند، که با راه اندازی آن باعث اشتغال قابل توجهی در منطقه خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود : در جلسه امروز در محل هلدینگ خلیج فارس، موافقت اولیه اعلام و شهیدزاده نیز موافقت کردند که سرمایه این پروژه از محل صندوق توسعه ملی تامین شود، و افخمی هم پذیرفتند که بعنوان بانک عامل این پروژه و بانک لیدر پروژه باشند.

شریعتی اظهار امیدواری کرد و گفت: با تلاش و همدلی که وجود دارد کار پیش برود و به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: البته بانک پارسیان و بانک های دیگری هم متقاضی این سرمایه گذاری هستند.

استاندار خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شده تا بتوانیم صنعت پایین دستی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس را که یک پتروشیمی  با 1/6 میلیارد دلار است به انجام برسانیم و محصول آن باعث اشتغال قابل توجهی در صنایع پایین دستی شده و شاهد آن باشیم که بهبهان علاوه بر قطب کشاورزی به یک قطب صنعتی در این حوزه تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.