به گزارش ایرنا محمد نوری سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، فناوری سلامت، کتابداری، هوشبری و اتاق عمل گروه علمی پیراپزشکی به این دانشکده اضافه شد.
وی افزود:در حال حاضر یک هزار و 200 دانشجو در گروه‌های علمی پرستاری، علوم پایه، علوم بالینی و پیراپزشکی در دانشکده علوم پزشکی آبادان تحصیل می کنند و گروه‌های علوم پایه و علوم بالینی نیز در سال تحصیلی گذشته به گروه های علمی دانشکده اضافه شدند.
نوری اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته های جدید تحصیلی را گامی در راستای ارتقاء دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: با اخذ این مجوز تعداد گروه‌های علمی رسمی دانشکده علوم پزشکی آبادان به چهار گروه رسید.
وی گفت: این رویداد امکان جذب هیات علمی، توسعه رشته‌های گروه به سمت تحصیلات تکمیلی و امکان توسعه زیرساخت‌های پژوهشی را فراهم می کند.
معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی علوم آبادان گفت: درصدد هستیم در نیم سال اول تحصیلی 98-97 دانشکده علوم پزشکی آبادان 20 دانشجو را در رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار پذیرش کند که در صورت محقق شدن آن گروه علمی بهداشت نیز به گروه‌های علمی این دانشکده اضافه می شود.
وی به صدور مجوز آموزشی شدن بیمارستان‌های شهید بهشتی و آیت‌‎اله طالقانی آبادان و ولیعصر(عج) خرمشهر اشاره کرد و افزود:با این اتفاق علاوه بر افزایش استانداردهای درمان هزینه‌های درمانی و بیمارستانی کاهش می یابد و شرایط جذب پزشک، پرستار و نیروی درمانی نیز تسهیل می شود.
به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
3015/7165/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.