در جلسه مشترک رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و سفیر عراق در ایران موضوع همکاری هر چه بیشتر برای توسعه توریسم درمانی در منطقه آزاد اروند بررسی و تفاهم اولیه حاصل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در جلسه مشترک علیرضا آموزنده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در ایران که در محل هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، موضوع همکاری هر چه بیشتر برای توسعه  همکاری 2 جانبه در حوزه های بهداشت، آموزش، درمان و توریسم درمانی در منطقه آزاد اروند تاکید و تفاهم اولیه نیز حاصل شد.

در این جلسه علیرضا آموزنده اظهار داشت: مقرر شد با ایجاد و راه‌اندازی دفتر مشترک در عراق جهت ارتقای کیفیت توریسم درمانی، بیماران در کشور مبدا ساماندهی و به مراکز دولتی و خصوصی ارجاع داده شوند.

وی با بیان اهمیت قرابت 2 دانشگاه علوم پزشکی آبادان و دانشگاه علوم پزشکی بصره عنوان کرد: قرارداد تربیت 30 دانشجوی پزشکی عراقی را منعقد کردیم و می‌توانیم در رشته‌های دیگری که مورد علاقه‌ی کشور همسایه هستند، دانشجو بپذیریم.

آموزنده با تاکید بر نظر مساعد وزیر بهداشت مبنی بر همکاری های 2 کشور، افزود: راهکارهای مناسب برای توسعه حوزه سلامت در خصوص احداث کارخانه داروسازی مشترک ایران و عراق در حال بررسی می‌باشد.

صابر عبود الموسوی نیز در این نشست اظهار کرد: علاقه بین ایران و عراق مثالزدنی است و ما این علاقه را با هیچ کشور دیگری مثال نمی‌زنیم، وجود مقام معظم رهبری برای منطقه یک نعمت است و ما در کشور عراق به این مهم به خوبی آگاه هستیم و رهبر معظم انقلاب همیشه گفته‌اند که عراق عزیز و محب ما است.

وی ادامه داد: به دنبال توسعه روابط هر چه بیشتر در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه سلامت بین 2 کشور هستیم.

سفیر عراق در ایران با اشاره به این موضوع که دوست داریم تبلیغات وسیعی را در بخش حوزه سلامت و توریسم درمانی داشته باشیم، عنوان کرد: علاقمندیم که در این مبحث، بخش دولتی با ساماندهی ارجاع بیماران ایران وارد کار شود تا شاهد فعالیت افراد سودجو در این بخش نباشیم.

وی افزود: به عقیده من برای توسعه تورسیم درمانی در منطقه آزاد اروند نباید اجازه بدهیم که عده‌ای سودجو به گردشگری سلامت آسیب بزنند.

عبود الموسوی خاطرنشان کرد: اگر بیماران عراقی از روند کیفیت درمان حوزه سلامت در ایران مطمئن شوند حتی اگر 10 بیمارستان خصوصی و دولتی را هم در اروند بسازید باز هم ظرفیت پذیرش خواهید داشت.

وی تصریح کرد: من حاضرم برای توسعه گردشگری سلامت هر کمکی که لازم باشد را انجام بدهم و نباید اجازه بدهیم که موضوعات جانبی ما را از هم دور کند و به عنوان مثال با ساخت بیمارستان‌ها و کارخانه‌های داروسازی مشترک حرکت رو به جلویی را انجام خواهیم داد.

شایان ذکر است در این نشست علاوه بر رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، محمد نوری، معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری و صفاییان، مشاور حوزه گردشگری سلامت این دانشکده نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.